توهین به مقدسات اهل سنت مغایر با منافع ملی و فرمایشات رهبری است


سنندج- نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: توهین به مقدسات اهل سنت مغایر با منافع ملی و فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

سید احسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز کمیته نظارت بر عملکرد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر پزشکیان تشکیل شد و دراین کمیته در خصوص توهینی که به اهل سنت توسط یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شده بود، بحث شد.

وی عنوان کرد: توهین به خلفای راشدین و در کل به مذهب تسنن و با منافع ملی و امنیت ملی و همینطور فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مطابقت ندارد لذا فردی که مرتکب توهین به ارزش های مذهبی می شود باید توبیخ و محاکمه شود.

وی اظهار داشت: از دیگر خواسته های مطرح شده در این کمیته این بود که این نماینده به دادگاه و شورای عالی امنیت ملی معرفی و این توهین او در پرونده اش ثبت شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه براینکه این نماینده باید به طور رسمی از جامعه اهل سنت کشور عذرخواهی کند باید شدیدترین برخوردها هم با او صورت گیرد.

علوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سفر پرخیرو برکتشان در سال ۸۸ به کردستان فرمودند هرکسی اعم از شیعه و سنی به مقدسات یکدیگر توهین کنند مزدور دشمن هستند لذا باید با افرادی که مرتکب چنین اقدامی می شوند شدید برخورد شود.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط امروز خاورمیانه و درگیری ها و اختلافات مذهبی که در کشورهای همسایه ما ایجاد شده، می طلبد با افرادی که اقدام به ایجاد اختلاف و برهم زدن اتحاد میان شیعه و سنی می شوند، برخورد شود.



دیدگاهها بسته شده است.