جمع آوری درآمد ۴۰ میلیارد تومانی پیش از برگزاری جشن نیکوکاری

به گزارش عرصه، ابوالقاسم رستگار در نشست خبری که امروز به مناسبت برگزاری «جشن نیکوکاری» در کمیته امداد برگزار شد، افزود: در پایان برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده است که درآمد بودجه کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی به سه برابر برسد بنابراین از آغاز این برنامه، سالانه ۵۵۰ میلیارد تومان از این طریق به درآمد کمیته امداد اضافه خواهد شد . بدین ترتیب تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد افزایش ۴۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه کمیته امداد خواهیم بود.

وی در ادامه از توسعه جذب مشارکت‌های مردمی از طریق روش‌های نوین و الکترونیک خبر داد و اظهارکرد: قصد داریم تا ۸۰ درصد مشارکت‌ها از طریق روش‌های نوین و الکترونیک جذب شود؛ این در حالیست که اکنون تنها ۱۰ درصد از مشارکت‌ها به صورت الکترونیک و نوین جمع آوری می‌شود.

رستگار در خصوص ایتام تحت پوشش کمیته امداد گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار یتیم بدون مسکن زیر پوشش کمیته امداد هستند و قصد داریم طی سه سال آینده تمامی آنها را صاحب خانه کنیم.

وی با اشاره به طرح اکرام اظهارکرد: از محل طرح اکرام طی ۱۱ ماهه سال جاری ۳۱۴ میلیارد تومان جمع آوری شده است که این رقم نسبت به مدت زمان سال گذشته رشد ۱۸ درصدی داشته است.

مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در خصوص سرانه دریافتی هر یک از ایتام در طرح اکرام گفت: به طور میانگین سرانه دریافتی هر یتیم در طرح اکرام ۱۴۰ هزار تومان است اما این رقم در برخی از استان‌ها مانند قم به ۳۱۰ هزار تومان می‌رسد؛ این در حالیست که در استانی چون سیستان و بلوچستان سرانه دریافتی ایتام ۲۷ هزار تومان است. به همین دلیل سعی در  متعادل سازی دریافتی‌های ایتام از طریق طرح اکرام داریم.

رستگار همچنین از طبقه بندی حامیان و خیرین کمیته امداد به سه گروه طلایی، نقره‌ای و برنزی در جهت گسترش ارتباطات و افزایش تاثیرگذاری‌ها خبر داد.

وی با بیان آنکه در حال حاضر طرح صدقات در کمیته امداد ساماندهی و بازنگری شده است گفت: در سال جاری ۲۶۷ میلیارد تومان صدقه در کشور جمع آوری شده است؛ این در حالیست که سقف آن نسبت به سایر طرح‌ها همچون جشن نیکوکاری، طرح اکرام ایتام کمتر است اما نقش تعیین کننده‌ای در ارائه خدمات درمانی، معیشتی، اشتغال، مسکن و … دارد.

مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: قصد داریم تمامی درگاه‌های بانکی عضو شتاب به کمک طرح صدقات بیایند زیرا در حال حاضر تنها امکان پرداخت از طریق درگاه بانک ملی فراهم است.

رستگار در پایان گفت: امسال گستره جشن نیکوکاری توسعه یافته و از سه ماه جلوتر مقدمات آن را آغاز کردیم و به علت شناسایی خیرین و برقراری ارتباط با آنها همچنین پیوند بیشتر تا کنون ۴۰ میلیارد تومان قبل از برگزاری جشن جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد. جشن عاطفه‌ها نیز از یک جشن یک روزه به یک فرآیند ارتباطی تبدیل شده است.



دیدگاهها بسته شده است.