پیکرهای پاک دو شهید گمنام در دانشگاه حضرت معصومه(س) تدفین شدند

به گزارش عرصه، مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس، با حضور مسئولان استان، مدیران دانشگاه‎ها و مراکز علمی و فرهنگی و دانشجویان و اساتید دانشگاه در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.
این مراسم ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور رئیس و مدیران جهاددانشگاهی واحد استان قم، معاون استاندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، روسای دانشگاه‎های استان و جمعی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پیکر پاک این دو شهید بزرگوار همراه با روضه خوانی بر حضرت صدیقه طاهره(س) بر دوش دانشجویان و مردم ولایتمدار به سوی مقبره شهدای گمنام که در این دانشگاه ایجاد شده بود، تشییع شد.
پیش از مراسم تدفین شهدا، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) به ذکر مباحثی پیرامون اهمیت و جایگاه شهدا در انقلاب اسلامی و پیروزی خط مقاومت در مقابل جبهه استکبار پرداختند.
پس از این مراسم، تلقین این دو شهید با حضور و قرائت آیت‌الله‎ مصطفوی از اساتید حوزه برگزار شد و دانشجویان و مدیران استان با این دو شهید گلگون کفن که ۱۹ و ۱۷ سال سن داشتند وداع کرده و از آنها طلب شفاعت کردند.

علیرضا باقری ثابت رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در این مراسم گفت: امروز روز باشکوهی برای جامعه دانشگاهی قم و این دانشگاه محسوب می‎شود زیرا میهمان دو نور بهشتی است.حضور این دو شهید در این دانشگاه مایه نور و خیر و برکات معنوی برای این دانشگاه و دانشجویان و اساتید است و فعالان علمی و فرهیختگان این سرزمین است.
حضور این دو شهید گمنام، نورانیتی عظیم را در فضای دانشگاه منتشر کرده است و پیش از حضور آنها نیز برکات وجودی آنها به دانشگاه رسید و شاهد اتفاقات بسیار جالبی در این عرصه بوده‏‌ایم. مسیر رشد و تعالی این دانشگاه قطعا با حضور این دو شهید و عهد و میثاقی که هر روزه با آنها می‎بندیم بیشتر و سریع‌تر خواهد شد و قطعا یاد و خاطره این شهدا تا همیشه تاریخ در ذهن و روح ما باقی خواهد ماند.



دیدگاهها بسته شده است.