کمیته نظارت بر انتشار اوراق بهادار تشکیل می‌شود + ترکیب کمیته


رئیس کمیسیون اقتصادی در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی مقرر شد کمیته نظارت بر انتشار اوراق بهادار با توجه به نگرانی‌های موجود تشکیل شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای نظارت بر انتشار اوراق بهادار توسط دولت که نوعی استقراض در بودجه محسوب می‌شود و نگرانی جدی ایجاد کرده است، مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر عددهایی که در لایحه بودجه دولت پیشنهاد شده بود به علاوه مجوزهای سال گذشته، مجوز حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق بهادار است؛ ظرف هفت سال این پول به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که بودجه عمومی کشور را می‌بلعد.

وی با تأکید بر لزوم نظارت بر انتشار اوراق بهادار اظهار داشت: به عبارت دیگر سه سال و نیم یکبار با نرخی که محاسبه می‌کنیم، عدد بدهی به دو برابر افزایش می‌یابد یعنی صد هزار میلیارد تومان در سال آینده به دو برابر افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهت رفع نگرانی مجلس و مدیریت انتشار اوراق بهادار، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و یک نفر ناظر از مجلس که از کمیسیون اقتصادی انتخاب می‌شود، بر انتشار اوراق بهادار نظارت داشته و در مورد نحوه انتشار، نرخ‌های انتشار، زمان انتشار، موضوع و سقف انتشار نظارت داشته باشد.



دیدگاهها بسته شده است.