برگزاری رزمایش پدافند زیستی، سطح آمادگی دستگاهها و مدیران را در زمان بحران افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار عرصه، سردار علی مهدی پور روز دوشنبه در اولین روز از برگزاری رزمایش پدافند زیستی حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در فرمانداری قم، افزود:روز اول این رزمایش به صورت تئوری و دور میزی برگزار خواهد شد و در روز دوم نیز عملیاتی می گردد.

 وی تصریح کرد: کارگروههای تخصصی هر یک در رزمایش حضور دارند تا به صورت دقیق بتوانند به ارزیابی موقعیت و پاسخ گوئی به بحران فرضی بپردازند. 

 مهدی پور بیان کرد: آموزش رکن مهمی است که در پدافند زیستی نیز جایگاه ویژه ای دارد و در پایه گذاری کار، سناریویی با مشارکت مسئولان در حوزه دام ارزیابی خواهد شد تا سطح پایش و آمادگی مشخص گردد. 

 همچنین در این جلسه فرمانده قرارگاه تاکتیکی رزمایش زیستی قم عنوان کرد: مسائل زیستی اهمیت زیادی در سطح کشور دارد و در حوزه های مختلف باید مورد ارزیابی قرار بگیرد ما در این کارگروهها بر آنیم تا مسائل مربوط به حوزه دام را پایش نمائیم. 

 سرهنگ محمدرضا موحد خاطرنشان کرد:پایش و تشخیص رصد و درمان از موارد مهمی است که هر یک از کارگروهها به همراه تیم و اعضای خود آن را ارزیابی می ‌کنند تا به شرایط عادی و رفع بحران و حادثه بپردازیم. 

 وی خاطرنشان کرد: اگر مردم آموزش های لازم در پیشگیری از بیماری های دام را فرا بگیرند می توان بسیاری از بیماری‌ها را کنترل کرد.    



دیدگاهها بسته شده است.