تخصیص ۷۰۰ میلیون تومان جهت آزادسازی حریم شهر باستانی جرجان

به گزارش عرصه، ابراهیم کریمی در جلسه شورای اداری شهرستان گنبد کاووس اظهار کرد: امسال از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور مصوب شده که هر استان شعار مخصوص به خود را در کشور داشته باشد و استان گلستان با شعار «گلستان پایتخت اکوتوریسم ایران» معرفی خواهد شد.

وی به ظرفیت اسکان و پذیرایی مسافران و گردشگران در هتل ها، مجتمع های اقامتی و پذیرایی و واحدهای اقامتی در سطح  استان اشاره کرد و افزود: تمامی تاسیسات گردشگری سطح استان با ظرفیت ۸۷ هزار نفر اقامت در یک شب برای خدمات رسانی به گردشگران و مسافران فراهم شده است.

کریمی با اشاره به تنها اثر ثبتی استان گلستان در فهرست آثار جهانی عنوان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز گلستان هر روز به مدت یک ساعت برنامه زنده تلویزیونی از محل اجرای برنامه های فرهنگی ایام نوروز در شهرستان گنبد در محوطه گنبد قابوس پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: هفت میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی حریم شهر باستانی جرجان اختصاص داده شده و بعد از ایام عید کاوش شهر جرجان بعد از پنج سال تعطیلی آغاز خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان ادامه داد: مشکل سرویس بهداشتی و نمازخانه برج قابوس در حال پیگیری و اقدام است و تا نوروز ۱۳۹۶ تکمیل و به بهره برداری می رسد.



دیدگاهها بسته شده است.