خرید کالای ایرانی عامل رونق تولید و اشتغالزایی است

به گزارش عرصه، مجید انصاری در گفت و گو با خبرگزاری برنا، درباره خرید کالاهای ایرانی در آستانه سال جدید و تاثیر آن بر بهبود فضای اقتصادی کشور، افزود: مهمترین کاری که مردم می توانند به عنوان خدمت به خود، خانواده و جامعه انجام دهند، خرید کالاهای ایرانی است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند، البته شاید گاهی در مقایسه با کالاهای مشابه، کیفیت پایین تر داشته باشند اما این مساله ای غیرطبیعی نیست چون کشورهایی که کالاهای با کیفیت بهتر تولید می کنند، از همان روز نخست به این کیفیت نرسیده اند و سال ها تلاش کرده اند تا کالاهایشان امروز به این سطح از کیفیت برسد.

وی تاکیدکرد: ما هم اگر بخواهیم روی پای خود بایستیم و بچه هایمان شغل داشته باشند باید کالاهای داخلی مصرف کنیم.

انصاری با بیان اینکه در هر خانواده ایرانی به طور متوسط یک تا دو فرزند تحصیلکرده بیکار وجود دارد، اظهارکرد: اگر بخواهیم برای این فرزندان اشتغالزایی داشته باشیم، خرید کالاهای داخلی یکی از بهترین راه هایی است که می توان پیشنهاد کرد.

وی ادامه داد: با خرید کالاهای ایرانی، چرخ تولید داخلی می چرخد و در این بستر، با ایجاد اشتغال زمینه فعالیت جوانان در عرصه های مختلف فراهم می شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری، خرید کالاهای داخلی را یک وظیفه ملی، دینی و اخلاقی دانست و تصریح کرد: همت و غیرت ایرانی اقتضا می کند از کالاهای وطنی بخریم؛ هر چند اگر کیفیت این کالاها از نوع مشابه خارجی پایین تر باشد.

انصاری با بیان این مطلب که متاسفانه مساله کیفیت در برخی از کالاهای داخلی مغفول مانده است، اظهارکرد: البته خارجی ها هم در بسیاری موارد با تبلیغ، کالاهای خود را بزک کرده و بزرگ جلوه می دهند؛ این در حالی است که در کشور به موضوع کیفیت کالاهای داخلی کم توجهی شده است و با وجود کیفیت خوب بسیاری از کالاهای وطنی، آنگونه که باید به آن پرداخته نمی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا خود و خانواده به خرید کالاهای داخلی توجه دارید؟ گفت: در خانه به بچه ها توصیه کرده ام اگر کالایی مشابه ایرانی دارد، حتما از نوع ایرانی تهیه کنند.



دیدگاهها بسته شده است.