«گیل و آمارد» در رودسر به صحنه می‌رود

علی فلاح رنجبر در گفت‌وگو با عرصه، اظهار کرد: با مجوز رسمی اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری موسسه فرهنگی – هنری نغمه‌های بیجارهای لیش، گروه موسیقی نواحی گیل و آمارد به سرپرستی ناصر وحدتی هفتم فروردین ۹۶ در مجتمع فرهنگی – هنری شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر کنسرت اجرا خواهد کرد.

وی گفت: وحدتی سال ۱۳۲۶ در سیاهکل متولد شد و از کودکی به خوانندگی و موسیقی محلی رو آورد. علاقه‌مندی او به موسیقی محلی تا جایی بود که توانست در مدت ۴۰ سال تلاش و پشتکار، اشعار، ترانه‌ها و ملودی‌های محلی را گردآوری و با همکاری گروه‌های موسیقی شمشال و گیل و آمارد بیش از ۸۰ کنسرت محلی در ایران، آلمان، ایتالیا، ارمنستان، کرواسی، روسیه و … اجرا کند. اجرای کنسرت محلی در فرهنگسرای نیاوران که با استقبال پرشور مردم همراه بود و اجرای موسیقی محلی در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از دیگر فعالیت‌های این هنرمند گیلانی است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر توضیح داد: سعید پورمحمد (نوازنده کمانچه و همخوان)، مبین سهیلی‌فر (نوازنده کوبه‌ای)، سولماز براری (کمانچه)، نیما برزگر (نوازنده تار)، اکرم فغان‌زاده (همخوان) و ناصر وحدتی (نوازنده، سرپرست و تنظیم‌کننده موسیقی) از جمله اعضای کنسرت در اجرای قطعات موسیقی محلی هستند.

فلاح رنجبر ادامه داد: در این کنسرت، وحدتی با همکاری گروهش قطعات لیلی، زرنگیس، رعنا، دوستی، اهه بگو، باغ محتشم، لیلی لیلی، بهار گنده واش، دیلمان، کونوس کله و ای خان باجی را اجرا خواهد کرد.

او افزود: کنسرت یادشده در دوسانس ۱۸:۳۰ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۲:۳۰ در مجتمع فرهنگی – هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر برگزار می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.