توزیع «پول نو» در ۳۵۰ شهرنت/ واگذاری ساخت ادامه بزرگراه همت به بانک شهر

به گزارش عرصه حسین پورزرندی ظهر امروز در حاشیه جلسه سامانه نظارتی و ارتباطات مردمی بانک شهر (۸۶۵۵) با بیان اینکه بانک شهر یکی از بانک‌های جوان است که در سال ۸۸ تاسیس شده و به ارائه خدمات می‌پردازد گفت: از همان ابتدا سعی کردیم به جای آنکه تسهیلاتمان را به افراد خاص بدهیم، منابع را در سطح شهر هزینه کنیم. چرا که معتقد بودیم بانک شهر متعلق به مردم است و مردم باید آثار این بانک را در شهر ببینند.

وی با بیان اینکه بانک شهر رتبه اول تعداد تراکنش‌های موفق را در مقایسه با سایر بانک‌ها کسب کرده است گفت: میزان تراکنش‌های ناموفق ما ۰٫۰۲ درصد است که این نشان می‌دهد بانک شهر در بانکداری الکترونیکی حرف اول را می‌زند.

پورزرندی با بیان اینکه این بانک در آستانه نوروز به صورت ۲۴ ساعته و از طریق شعب شهرنت به مردم خدمت رسانی می‌کند گفت: سال گذشته نوع خدمات ارائه شده بانک شهر به مردم مثال زدنی بوده، مردم از این خدمات نوروزی بنابر نظرسنجی‌های انجام شده بسیار راضی بودند.

وی با بیان اینکه شعب شهرنت به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه تمامی خدمات به مردم هستند گفت: ۳۵۰ شهرنت در کل کشور مستقر هستند که به صورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه می‌کنند گفت: مخصوصا در شهرهای توریستی برنامه‌های ویژه‌ای برای پوشش خدمات بانکی مردم و مسافران داریم و جالب است بدانید که ما شب عید سال گذشته سه بار از تهران پول نو حمل کردیم تا مشکل پول نو مرتفع شود.

به گفته مدیرعامل بانک شهر،‌ در تمامی شعب شهرنت تا ۱۵ فروردین ماه پول نو توزیع می‌شود.

پور زرندی با بیان اینکه بررسی دلایل تماس‌های مردمی با سامانه ۸۶۵۵ نشان می‌دهد که میزان تماس‌های مردمی با وجود آنکه ۵۰ درصد افزایش یافته اما میزان انتقادات از ۱۲ درصد به زیر ۹ درصد کاهش یافته و میزان تقدیرها و پیشنهادات نیز افزایش یافته است.

پور زرندی در تشریح برنامه های سال آتی این بانک گفت: پیشخوان‌های شهرنت تمامی خدمات شعب بانک را ارائه می‌کنند و در نظر داریم که تمام خدمات شهرنت‌ها طی سال آینده بر روی گوشی های تلفن همراه قابل دسترس باشد.

وی با بیان اینکه بانک شهر یک بانک جوان است که در ابتدای مدیریت من تنها ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع داشت و حالا منابع آن به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: برخی معتقدند که بانک شهر متعلق به شهرداری تهران است اما باید عنوان کنم که شهرداری‌های کلانشهرها کمتر از ۶ درصد و شهرداری تهران نیز ۹ درصد سهام در این بانک دارد و مابقی منابع توسط مردم تامین می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که سپرده‌های مردم باید به شهر برگردد و مردم ثمره اعتمادشان به بانک شهر را در محل زندگی خود ببینند گفت: اجرای پروژه‌های حمل و نقل و حمایت از پروژه‌های حمل و نقل اولویت اول شهر است و این در حالیست که نه فقط به شهرداری تهران بلکه به شهرهای کوچک و بزرگ همچون ساری، سقز، شیراز و … نیز ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بانک شهر حامی پروژه‌های زیرساخت شهری و پروژه‌های فرهنگی است گفت: از ما می‌پرسند که این پول‌ها چگونه بر می‌گردد که باید عنوان کنم این پول‌ها که عمدتا در شهرداری‌ها صرف می‌شود به صورت نقدی بر نمی‌گردد بلکه آنها ملک می‌دهند اما معتقدیم که باید این ملک‌ها فروخته شده و بعد اسناد آن در اختیار بانک شهر قرار داده شود، چرا که نسبت دارایی به سرمایه را باید در بانک‌ها مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بانک شهر ساخت و توسعه تمام خطوط مترو را حمایت می‌کند گفت: پروژه های خطوط ۶، ۷ و خط فرودگاه امام خمینی با حمایت بانک شهر در حال اجرا است و باید بگویم که به دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری در کاهش آلودگی هوا و همچنین از آنجاییکه توسعه حمل و نقل عمومی جزء درخواست‌های مکرر مردم است، حمایت از این خطوط را در دستور کار قرار دادیم و این در حالیست که می‌توانستیم به کارهای سودآور و خصوصی بپردازیم اما ترجیح دادیم آثار بانک شهر در شهر دیده شود.

وی با بیان اینکه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۶ مدیران ارشد بانک به صورت شبانه روز کشیک هستند و اجازه نخواهند داد که خللی در خدمت رسانی به مردم ایجاد شود.

ارائه تسهیلات ویژه به ناشران

خرید بلیت سینما و تئاتر از شهرنت‌ها

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب با وزارت ارشاد قرارداد منعقد کردیم و تمامی خدمات بانکی آنها از طریق بانک شهر پوشش داده شد گفت: همچنین در نظر داریم با همکاری وزارت ارشاد تسهیلات به ناشران برای اولین بار ارائه شود، به گونه‌ای که تسهیلات ارزانقیمت برای توسعه کتاب، کتابخوانی و صنعت نشر ارائه خواهد شد که در زمان انعقاد این تفاهمنامه جزئیات آن دقیق‌تر اعلام خواهد شد اما باید بگویم که در همین راستا قراردادهایی نیز منعقد خواهد شد که خدمات فرهنگی اعم از خرید بلیت سینما، جشنواره، تئاتر و … از طریق شهرنت‌ها امکانپذیر باشد و این خدمات در سراسر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه بانک شهر تنها سرمایه گذار در برنامه‌های شهرداری تهران نیست بلکه در سایر کلانشهرها نیز پروژه‌های بزرگی را سرمایه گذاری کردیم گفت: کل پروژه های خطوط ۶، ۷ و فرودگاه امام خمینی از طریق بانک شهر انجام می‌گیرد و باید بگویم که در طی دو ماه اخیر برای خط ۷، ۷۰۰ میلیارد تومان پول تزریق کردیم تا این خط هر چه سریعتر به مدار خدمت رسانی به مردم پایتخت وارد شود. همچنین برای توسعه خط مترو در اصفهان نیز تا کنون ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم و این در حالیست که جدیدا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه ۲٫۵ میلیون تومان وام بلاعوض برای خرید موتورسیکلت برقی ارائه خواهد شد که باید بگویم این بانک ارائه دهنده تسهیلات که نامی از آن در خبرها نیامده است بانک شهر است.

وی با بیان اینکه پروژه عظیم ساخت ادامه بزرگراه همت که سال‌ها متوقف مانده بود بر عهده بانک شهر گذاشته شده، گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان بر روی ساخت پروژه ادامه بزرگراه حکیم سرمایه گذاری کردیم و ما در این پروژه کمک حال دولت بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که در ازای این سرمایه گذاری‌ها چه آورده‌ای خواهید داشت به عرصه گفت: عمده شرکت‌های مقابل ما ، ملک‌هایی را در ازای بدهی‌شان می‌دهند که ما عنوان کرده‌ایم که برای ملک‌هایشان مشتری پیدا کنند  بانک هم به مشتری تسهیلات می‌دهد و شهرداری‌ها نیز ضمانت آن را خواهند کرد و پول در اختیار بانک‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پیشنهاد شهرداری به واگذاری شهروند و شهر آفتاب در ازای بدهی‌هایشان به بانک شهر گفت: شهرداری تهران مایل بود که بابت مطالبات شهروند و شهر آفتاب را به بانک شهر بدهد اما ما مستقیم وارد این مسائل نمی‌شویم و از شرکت‌های هلدینگ‌مان درخواست کردیم تا این موضوع را بررسی کنند اما باید بگویم که ما در نظر داشتیم اگر فروشگاه شهروند به بانک شهر واگذار شود این برند را توسعه داده و در سطح ملی مطرح کنیم و پس از آن سهامش را در بورس عرضه کرده و پس از فروش سهام به پول خود برسیم.

وی همچنین از راه اندازی مرکز آموزش کارکنان جدیدالورود بانک خبر داد و گفت: افرادی که جذب شعب می‌شوند در این مرکز  به صورت علمی و عملی با پروسه کار آشنا می‌شوند تا بتوانند بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند.



دیدگاهها بسته شده است.