سرخط خبرهای اداره اجتماعی عرصه در روز چهارشنبه

در اهم اخبار چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۵، «جزئیات آزمون استخدامی صندوق بازنشستگی کشوری» اعلام شده است. همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش سرانه پزشک خانواده خبر داده و گفته است «سه سناریو برای تعیین تعرفه‌های پزشکی در سال آینده » درنظر دارد. خبر «پوشش کل کشور با بنزین استاندارد تا سال ۹۹ » نیز از دیگر اخبار مهم امروز است.

به گزارش عرصه، امروز بخش اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران، حدود  ۶۰ خبر  منتشر  کرده که در ادامه، مهم‌ترین‌ این اخبار گزارش شده است.

صبح امروز (چهارشنبه) ۶۰ اصله نهال سرو شیرازی به دست اهالی رسانه و هنر در بوستان لاله غرس شد. در این مراسم “عظیم بابایی” شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح نذر درخت (طرح فراگیر کاشت نهال) در سطح منطقه ۶ تهران گفت: همزمان با ۱۵ اسفندماه روز درختکاری برای ترویج و توسعه فضای سبز و توجه به محیط زیست هر ساله در سطح منطقه ۶ برنامه های ویژه ای اجرایی می شود؛ امسال نیز طرح نذر درخت (طرح فراگیر کاشت نهال) اجرایی شده است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) از تمهیدات نوروزی بهشت زهرا(س) برای پنجشنبه آخر سال خبر داد. مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در تشریح اقدامات این سازمان برای ایام پایانی سال به تمهیدات ویژه ترافیکی این ایام با هماهنگی پلیس راهور به ویژه در قطعات شهدا اشاره کرد و افزود: عطر افشانی و غبارروبی مزار شهیدان گمنام و نصب کارت تبریک و پرچم نو با هدف ترویج و بزرگداشت یاد و نام شهدا تا ۲۸ اسفند ماه سال جاری انجام خواهد شد.

مراسم اربعین شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو عصر امروز در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین برگزار شد. این مراسم با حضور خانواده شهدای آتش‌نشان و همقطارانشان، فرماندار و شهردار تهران، جمعی از اعضای شورا و مدیران شهری برگزار شد، همچنین محمود احمدی نژاد از دیگر حاضرین در این مراسم بود. فرماندار تهران نیز درحاشیه این مراسم با هرگونه افزایش نرخ کرایه‌های اتوبوس، تاکسی و مترو برای سال آینده مخالفت کرد.

سرویس سلامت عرصه در گفت و گو با مدیربرنامه پیشگیری از ناشنوایی وزارت بهداشت، به موضوع خطر پیرگوشی زودرس در نوجوانان و جوانان پرداخته است. مشروح خبر با کلیک روی تیتر “پیرگوشی” در کمین جوانان/غربالگری شنوایی نوزادان اجباری شد، قابل مشاهده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اختتامیه جشنواره عکس و پوستر نفس های شهر ابراز امیدواری کرد که تا سال ۹۹ بتوانیم کل کشور را با بنزین استاندارد پوشش دهیم. ابتکار همچنین گفت: دو خودروساز ایرانی درحال حاضر درحال فراهم کردن زمینه های تولید خودروی برقی هستند و حداقل دو مورد موتور سیکلت برقی در راه داریم.

سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی به کشور هشدار داده است. در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده: بارش برف در مناطق کوهستانی بویژه جاده های کوهستانی البرز در مناطق یاد شده موجب لغزندگی خواهد شد. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از اختلال در ترافیک جاده ای و خسارت های احتمالی، ضمن بکارگیری اقدام های لازم، زنجیر چرخ به همراه برده شود.  

خبرنگار سرویس حوادث عرصه به موضوع یک کمپین جدید در آستانه چهارشنبه‌سوری پرداخته است. کمپینی که این روزها به کمپین #نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک معروف است. 

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پایانی سال اظهارکرد: در ساعت و محدوده این دو طرح هیچ گونه تغییری رخ نداده است.

سرپرست دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تقویت آیین ها و سنت های بومی و ملی گفت: نگاه ما به چهارشنبه سوری سلبی نیست بلکه می‌تواند فرصتی برای کسب تجارب جدید برای دانش آموزان باشد. به دنبال فرصت هایی هستیم که دانش آموزان ما یاد بگیرند شاد باشند.

امروز یک جامعه شناس گفت: حضور زنان در مناصب قدرت در فرهنگ مرد سالاری پذیرفته نیست و این امر به عنوان یکی از موانع پیش روی زنان در کسب مناصب بالای مدیریتی است.امان الله قرایی مقدم با بیان اینکه  سیستم آموزشی می‌تواند در ترغیب زنان به مشارکت‌ سیاسی موثر باشد، اظهارکرد: این آموزش می تواند در محیط دانشگاه،مدرسه، دوستان، رسانه، خانواده و … صورت گیرد  البته آموزش انسان از لحظه تشکیل نطفه در رحم مادر آغازمی‌شود و چارچوب زندگی‌اش شکل می‌گیرد. در کل آموزش می‌تواند بر زندگی افراد از جمله مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان بسیار موثر باشد. مشروح این گفت و گو با کلیک بر روی تیتر فرهنگ مردسالار مانعی در برابر حضور زنان در مناصب قدرت، قابل مشاهده است.

معاون‌رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۳۱ بازارچه فروش و خوداشتغالی زنان در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود. شهیندخت مولاوردی در نشست بانوان فرهیخته و افتتاح نمایشگاه «بوی بهار» افزود: این نمایشگاه مثل نمایشگاه‌های دیگر نقاط کشور، دستان هنرمند و پرتوان زنان زنجانی را به نمایش گذاشته است و امیدواریم که از ظرفیت بانوان در توسعه متوازن استان بهره‌گیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از رشد پلکانی مستمری مددجویان خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی گفت: در حال حاضر با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی توانسته‌ایم این مستمری‌ها را به ۲۰ درصد متوسط حداقل حقوق که هر ساله توسط وزارت کار تصویب می‌شود برسانیم که در حال حاضر قانون آن در مجلس تصویب شده است. وی همچنین از درمان «دادگاه‌مدار» معتادان در ۶ استان خبر داد.

شهردار و رییس شورای شهر تهران در باور رحمت‌الله حافظی، تیتر یکی ازاخبار امروز حوزه شهری است که به موضوع  نشست بررسی پرونده پایتخت درباره حادثه پلاسکو و اظهارات رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پرداخته‌است. 

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا هشدار داده‌است که فریب تبلیغ داروهای لاغری در فضای مجازی را نخورید؛ چرا که کلاهبرداران سایبری با تبلیغات داروها و دمنوش‌های لاغری به دنبال سوءاستفاده از کاربران شبکه‌های اجتماعی  هستند و کاربران باید مواظب باشند تا فریب این افراد را نخورند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران امروز اعلام کرد که اگر بر سر افزایش نرخ کرایه‌ها با فرمانداری به توافق نرسیم مصوبه به شورای حل اختلاف می‌رود. اقبال شاکری در حاشیه مراسم اربعین  شهدای پلاسکو و در جمع خبرنگاران به این موضوع پرداخت و گفت: در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران موضوع مخالفت فرمانداری تهران با افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه مترو و اتوبوس در صحن شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

افزایش ساعت طرح ترافیک در دو پنجشنبه پایانی اسفند، خبری است که از سوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  اعلام شد. مهماندار در این خصوص گفته‌است که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش حجم ترافیک شورای ترافیک شهر تهران تصمیم گرفت تا برای تسهیل در تردد شهروندان و روانسازی ترافیک ساعت اجرای طرح ترافیک تنها در دو پنجشنبه ۱۹ و ۲۶ اسفند ماه تا ساعت ۱۷ افزایش داشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست، صندوق ملی محیط زیست و شرکت نفت سپاهان، ضمن اعلام این مطلب که سیاست “درهای باز محیط زیست” عملیاتی شد، گفت: حفاظت از گونه‌های مختلف حیات وحش یک موضوع کلیدی است.

پنج تیتری که در ادامه می‌آید، جزو پربازدیدترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی انتخاب شدند:

سه سناریو برای تعیین تعرفه های پزشکی در سال آینده

اعلام جزئیات آزمون استخدامی صندوق بازنشستگی کشوری

پوشش کل کشور با بنزین استاندارد تا سال ۹۹

گزارش عرصه از یک کمپین جدید در آستانه چهارشنبه‌سوری

گاز گرفتگی در تالار عروسی ۸۳ نفر را راهی بیمارستان کرد



دیدگاهها بسته شده است.