سازمان ملل ترکیه را به نقض حقوق بشر در مناطق کردنشین متهم کرد


کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ضمن متهم کردن ترکیه به نقض آشکار حقوق بشر در مناطق کردنشین، اعلام کرد: ارتش ترکیه در طول ۱۸ ماه ۲ هزار نفر را در مناطق کردنشین این کشور قتل عام کرد.

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه لبنانی النشره، دولت آنکارا توسط کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد به نقض حقوق بشر در مناطق کردنشین این کشور متهم شد.

بر اساس این گزارش، دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در این زمینه اعلام کرده است: در طول ۱۸ ماه عملیات نظامی ارتش ترکیه در مناطق جنوب شرقی این کشور که کردنشین هستند، دو هزار نفر کشته شدند. 

در ادامه بیانیه دفتر این سازمان آمده است: برخی از مناطق واقع در جنوب شرق ترکیه در طول این مدت به طور کامل تخریب شدند. در این مناطق، نقض آشکار حقوق بشر به چشم می خورد.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحده اعلام کرد: آمار مذکور مربوط به عملیات نظامی ارتش ترکیه در مناطق کردنشین از  ژوئیه ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۶ است. در طول این مدت ۵۰۰ هزار نفر که اغلب آنها کُرد هستند مجبور به کوچ از محل زندگی خود شدند. 

در ادامه بیانیه کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل آمده است: تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهند که ارتش ترکیه در مناطق کردنشین از تسلیحات جنگی سنگین استفاده کرده است که به همین دلیل این مناطق به شدت ویران شده اند.



دیدگاهها بسته شده است.