حرکت در مسیر هوشمندسازی پلیس؛ اولویت معاونت فاوا


معاون فاوای ناجا با بیان اینکه امروزه بسیاری از سازمان ها فناوری را مبنای معماری آینده خود قرار داده اند، گفت: حرکت در مسیر هوشمندسازی پلیس محور فعالیت های این معاونت است.

به گزارش عرصه، سردار احمد دولتخواه در دوازدهمین همایش تخصصی سراسری معاونان فاوا، استانها و رده های ستادی ناجا اظهار کرد: اقدامات معاونت فاوا براساس تدابیر برگرفته از انتظارات و مطالبات فرماندهی کل قوا در حوزه تقویت مرزبانی، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، توسعه خدمات انتظامی، مبارزه با قاچاق و سرقت سازماندهی شده است.

وی افزود: مدیریت صحیح نیازمند اتخاذ تصمیمات درست است، به طوری که مدیریت و تصمیم مترادف هم هستند؛ برای تصمیم سازی نیازمند اطلاعات دقیق و جامع هستیم.

معاون فاوای ناجا با بیان اینکه اطلاعات دارای یک روند تکاملی از ارائه “داده” تا “بهره برداری” است، ادامه داد: امروزه بسیاری از سازمان ها ” فناوری” را مبنای معماری آینده خود قرار داده اند اما باید در خصوص بهره برداری از فناوری سازوکاری تعریف شود؛ ” مدیریت اطلاعات” در تمام روند بهره گیری از فناوری از الزامات می باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اهمیت بهره برداری از IT خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری هوشمندانه از فناوری در مسیر تصمیم سازی درست حرکت کنیم.

سردار دولتخواه با بیان اینکه عملکرد درست و بهره برداری از حوزه IT نیازمند زمان و هزینه است، افزود: تولید سامانه های فناورانه و به کارگیری تجهیزات بومی نیازمند نیازسنجی دقیق از محیط پیرامونی است چرا که مدیریت صحیح اطلاعات باید بر مبنای نیاز واقعی ما باشد.

معاون فاوای ناجا در ادامه با اشاره به اقدامات این معاونت عنوان کرد: حرکت در مسیر “هوشمندسازی پلیس ” محور فعالیت های این معاونت بوده است.

وی تأکید کرد: معتقدیم طرح های تحول آفرین و کاربردی می تواند مبنای تحولات مثبت در نیروی انتظامی باشد، بنابراین برای “هوشمندسازی پلیس” نیازمند طرح ریزی برنامه در حوزه زیرساختی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از شبکه امن همراه، کنترل هوشمند گشت های خودرویی و شناور و همچنین تجهیز بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه ها به سامانه های مداربسته بخشی از اقدامات در راستای “هوشمندسازی پلیس” است.

سردار دولتخواه با بیان اینکه سامانه تجمیع پلاک خوان نیز در راستای هوشمندسازی پلیس با همکاری پلیس آگاهی دنبال می شود، عنوان کرد: توسعه مراکز پایش تصویری، ایجاد زیرساخت های امن برای صدور و کنترل گذرنامه های الکترونیک و … از دیگر طرح های در دست اجرای این معاونت است.

معاون فاوای ناجا خاطرنشان کرد: همواره برای توسعه خدمات انتظامی به مردم در تلاش هستیم و دستاوردهای این معاونت مرهون تلاش تک تک همکارانم است. امید است که سربازان خوبی برای ولایت باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.