حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از طرح‌های پژوهشی دانشجویی

به گزارش عرصه، محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، درباره فعالیت‌های کمیته دانشجویی ستاد گفت: آیین نامه‌های حمایتی در سال جاری توسط ستاد تدوین شده که به موجب آن، کمیته دانشجویی ستاد به منظور ترویج علوم شناختی و افزایش فعالیت‌های دانشجویی در این حوزه، از تشکیل انجمن‌های علمی در دانشگاه های سراسر کشور حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که در این راستا، تفاهم نامه‌هایی نیز میان ستاد و وزارت علوم تحقیقات و وزارت بهداشت امضاء شده است.

جغتایی گفت: بنابراین طرح، انجمن‌های علمی مغز و شناخت، بعد از ثبت و شروع فعالیت در دانشگا ها، حمایت ستاد را دریافت می‌کنند.

وی افزود: این انجمن‌ها محدودیتی در نوع رشته دانشگاهی ندارند و بین رشته ای هستند و در واقع به نوعی بازوی ستاد در پیشبرد و ترویج علوم شناختی در دانشگاه ها محسوب می‌شوند.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی یادآورشد: برگزاری کارگاه‌های علمی مرتبط، سمینار و مسابقات دانشجویی، از جمله فعالیت‌های این انجمن‌ها است.

رییس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد که تاکنون در دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی ایران و اصفهان، این انجمن‌های علمی تشکیل شده‌اند و هدف ستاد این است که تا پایان سال آتی، ۵۰ انجمن علمی در دانشگاه‌های مختلف کشور تشکیل شود

وی گفت: تاکنون کمیته دانشجویی، از پایان نامه های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکتری حرفه ای حمایت می‌کرد که در اقدامی جدید به منظور شکل گیری پژوهش‌های علمی در دانشگاه‌ها، از طرح‌های پژوهشی دانشجویی نیز حمایت ویژه می‌کند.



دیدگاهها بسته شده است.