«صندوق احیاء» خانه‌اش را واگذار کرد

به گزارش عرصه، به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء (صابتا)، بهره‌بردار بخش خصوصی در حضور کارشناسان صندوق احیاء، نمایندگان میراث فرهنگی استان تهران و در محل عمارت تاریخی «نظامیه» و پس از انجام ارزیابی اولیه از شرایط فعلی بنا، این مجموعه برای احیاء و بهره برداری تحویل گرفت.

مزایده واگذاری عمارت تاریخی نظامیه پیش از این توسط صندوق احیاء برگزار و برنده این مزایده معلوم شده بود. صندوق احیاء در ادامه نیز بر مراحل مرمت، احیاء و بهره‌برداری از این بنای تاریخی نظارت خواهد داشت.

قرار است این مجموعه تاریخی با کاربری پذیرایی، فرهنگی و اقامتی به بهره‌برداری برسد.

دی ماه سال گذشته بخشی از کارمندان صندوق احیا به ساختمانی در نزدیکی کاخ سعدآباد در دربند رفتند و عمارت نظامیه نیز جزو بناهای قابل واگذاری لیست شد.

محمدرضا پوینده، مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در همان زمان به عرصه اعلام کرد: به دنبال انجام نظرسنجی غیرمستقیم از سرمایه‌گذاران و مخاطبان صندوق، متوجه وجود برخی شرایط خاص و سخت برای آن‌ها شدیم و از سوی دیگر با توجه به پراکنده بودن بخش‌های مختلف صندوق در ساختمان نظامیه در میدان بهارستان و چند ساختمان اجاره‌ای دیگر، تصمیم‌ها برای متمرکز کردن بخش‌های مختلف صندوق احیا در دستور کار قرار گرفت.

از سوی دیگر پس از بازپس گرفتن عمارت مسعودیه از شرکت سرمایه‌گذاری عظام، یکی از ساختمان‌های این عمارت تاریخی نیز در اختیار صندوق احیا قرار گرفت.

براساس این گزارش؛ عمارت تاریخی نظامیه بخش باقی مانده‌ی باغ تاریخی نظامیه در محدوده میدان بهارستان تهران است که توسط میرزا آقاخان نوری برای بزرگترین پسرش میرزا کاظم خان نظام‌الملک احداث شد و در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۱۵ با شمارهٔ ثبت ۲۶۱ به نام «عمارت نظامیه و نقاشیهای آن» در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.



دیدگاهها بسته شده است.