لاریجانی: شهید بروجردی دفاع سرزمینی را بنیان‌گذاری کرد

به گزارش عرصه، علی لاریجانی در مراسم رونمایی از کتاب “محمد؛ مسیح کردستان” گفت:‌ بنده خاک پای شهید بروجردی هستم، ایشان فردی مجاهد و وارسته بود و همه ما مدیون این شهید بزرگوار هستیم.

نماینده مردم قم ادامه داد: شهید بروجردی مثل ستاره ای بود که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درخشید و راه هایی را ایجاد کرد. ایشان گروه صف از گروه های فعال قبل از انقلاب و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را ایجاد کرد. این سازمان سازمانی مکتبی بود، دوستان ما در این سازمان دنبال  نوشتن کتابی درباره تئوری شناخت بر اساس تفکر شهید مطهری بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان جذب سپاه شد و یکی از بنیانگذاران سپاه انقلاب اسلامی شد، ایشان یکی از افراد شاخصی بود که به کردستان رفت و پیشمرگان مسلمان کرد را بنیانگذاری کرد. ایشان برای فرماندهان سپاه به اسوه و الگو تبدیل شد، شهید بروجردی با وجودی که تحصیلات چندانی نداشت ولی تاملات دینی عمیقی داشت و تفسیر المیزان را به صورت عمیق مطالعه می‌کرد.

لاریجانی ادامه داد: شهید بروجردی غبار ابتدای انقلاب را در کردستان کنار زد تا راه دقیقی برگزید و نام کتاب «محمد،‌ مسیح کردستان» نیز مثما و دقیق انتخاب شده است، امیدوارم این کتاب بتواند جوانانی که در طی درک راه و رسم نظامی هستند را با حقایق زندگی این شهیدان آشناتر کنند.

وی در پیشنهادی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار نوشته شدن فیلم‌نامه و ساخته شدن فیلم و سریال با موضوع شهید بروجردی بر اساس کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» شد و افزود:‌ کسانی که می خواهند عمق انقلاب اسلامی را درک کنند باید با این افراد موثر مانوس شود، جا دارد رادیو تلویزیون ،‌ فیلم نامه ، فیلم و سریال بر اساس این کتاب بسازد.



دیدگاهها بسته شده است.