لزوم توجه خیرین به فراهم‌سازی فضاهای مناسب جهت فعالیت‌های فوق برنامه دانش آموزان

به گزارش عرصه، مهدی علی اکبرزاده در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی که با حضور رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی، جمعی از مسئولین استانی و نیز مسئولین و روسای ادارات شهرستان سلماس در کانون فرهنگی شهید رجایی این شهرستان برگزار شد، با تقدیر از فعالیت قابل توجه خیرین مدرسه‌ساز در استان، گفت: دانش آموزان علاوه بر مدرسه به فضاهایی نیاز دارند که فعالیت‌های فوق برنامه در آن انجام دهند و خیرین بزرگوار می‌توانند در این حوزه نیر یاری‌رسان و تاثیرگذار باشند.

علی‌اکبرزاده افزود: خیرینی داریم تحت عنوان “خیرین مدرسه یار” که می توانند در ساخت و تکمیل کتابخانه، نمازخانه، تجهیزات تربیت بدنی، سالن نمایش، نرم افزار مدارس، به خیرین مدرسه ساز کمک نمایند. توسعه اردوگاه‌ها و فضاهای فرهنگی تربیتی اولویت آموزش و پرورش است و امیدواریم با ارائه خدمات ارزشمند تربیتی به دانش آموزان، در تربیت نسل بعدی کشور موفق عمل کنیم.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به تاثیر آموزه‌های دینی در ترویج فرهنگ وقف در کشور، گفت: جنگ امروز دنیا، جنگ علم و دانش و جنگ نرم افزاری است و اگر می‌خواهیم در این جنگ پیروز باشیم باید در رونق سنگرهای علم و دانش یعنی مدارس کوشا باشیم.

علی آخوندیان بیان کرد: خیرین کشور با توجه به تاکید آموزه های دینی بر مسئله وقف، در کارهایی مانند ساخت مدرسه، مسجد و یا بیمارستان مشارکت دارند و باید فرهنگ وقف علمی و ساخت مدرسه و بناهای آموزشی را در کشور بیش از پیش تقویت کنیم.

وی افزود: خیران الگو و نماد سخاوت هستند و با این عمل خود هم دین و دنیا و هم آخرت خود را حفظ می‌کنند و در این راه از امور روزمره خود می‌کاهند و در راه خیر قدم می‌گذارند .

معاون سیاسی فرماندار سلماس نیز در این مراسم بیان کرد: مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است و آسایش و امنیت آنها باید در این مکان به طور کامل تامین شود؛ به همین جهت سرمایه‌گذاری در این عرصه اولویت بالایی دارد و اجر و پاداش اخروی آن بی‌نظیر است و باقیات و صالحیات پرباری محسوب می‌شود.

امیر تیموری خاطرنشان کرد: ساخت و تجهیز مدارس در مناطق محروم و مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش خیرین مدرسه‌ساز در این مورد کلیدی است.

رسول موسی‌زاده، مدیر آموزش و پرورش سلماس نیز در این مراسم با تشکر و قدردانی از کلیه خیرین بویژه خیرین مدرسه‌ساز اذعان کرد: بسط فرهنگ وقف و خیرات در حوزه علم می‌تواند زمینه‌ساز فضایی مناسب برای رشد علم و فناوری باشد.

به گزارش عرصه، در ادامه این مراسم از خیرین مدرسه ساز با ارائه تندیس و لوح تقدیر از طرف مجمع خیرین شهرستان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.



دیدگاهها بسته شده است.