هلاکت و زخمی شدن ۴۵ صهیونیست بر اثر عملیات دلاورانه جوانان لبنانی


در روز ۱۱ مارس سال ۱۹۷۸ تعدادی از جوانان لبنانی در عملیاتی ضد ارتش اسرائیل، ۳۷ نفر از صهیونیست ها را به هلاکت رسانده و ۸ تن دیگر را زخمی کردند و «یحیی سکاف» هم توسط صهیونیست ها اسیر شد.

به گزارش عرصه، شبکه لبنانی المنار در گزارشی به بررسی یکی از عملیات های قهرمانانه جوانان مقاومت لبنان ضد رژیم صهیونیستی می پردازد.

المنار در این باره می نویسد: در ۱۱ مارس سال ۱۹۷۸ میلادی تعدادی از جوانان از منطقه «المنیه» در شمال لبنان به سمت حیفا و تل آویو (پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی) حرکت کردند و در عملیاتی قهرمانانه علیه ارتش اسرائیل ۳۷ نفر از صهیونیست ها را به هلاکت رسانده و ۸ تن دیگر را زخمی کردند.

این شبکه لبنانی تصریح می کند: «یحیی سکاف» یکی از این جوانان مقاومت بود که به همراه دوستان خود خواستار فشار بر دشمن اسرائیلی برای آزادی اسیران فلسطینی و عرب در زندان های رژیم صهیونیستی شد. یحیی سکاف که در همین منطقه «المنیه» در شمال لبنان متولد شده است، در روز ۱۱ مارس ۱۹۷۸ میلادی در جریان مشارکت در این عملیات ضدصهیونیستی توسط مقامات اسرائیل بازداشت شد.

المنار می افزاید: علیرغم ادعای صهیونیست ها مبنی بر کشته شدن «یحیی سکاف» در جریان درگیری ها با نظامیان اسرائیل در همان روز ۱۱ مارس ۱۹۷۸، اما جمال سکاف برادر وی بارها به نقل از دیگر اسیران آزاد شده از زندان های اسرائیل تاکید کرده که «یحیی سکاف» زنده است. در همین راستا «خالد یاسین» یکی دیگر از زندانیان اسیر آزاد شده از بند صهیونیست ها بیان داشت که یحیی سکاف را در تاریخ ۱۹۸۷/۸/۱۳ در زندان «الجمله» در مرکز «الشین بیت» رؤیت کرده است.

شبکه المنار بیان می دارد: امروز سالگرد اسارت یحیی سکاف است که از ۳۹ سال پیش توسط صهیونیست ها بازداشت شده و از حداقل حقوق انسانی نیز محروم است. سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان بارها بر عدم ترک اسیران مقاومت در زندان های اسرائیل تاکید کرده اند و سخنان یحیی سکاف را بر روی دیوارهای منطقه المنیه در شمال لبنان نوشته اند تا بدین صورت یاد وی از ذهن دوستداران اسیران فراموش نشود.



دیدگاهها بسته شده است.