از ورود سلایق مختلف در شوراها استقبال می‌کنیم

به گزارش عرصه، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال عرصه درباره اینکه برخی مقامات در روزهای اخیر در مورد عملکرد مجلس و هیات نظارت بر انتخابات شوراها ابراز نگرانی و شبهاتی را مطرح کرده اند، این مساله چه تاثیری در فضای انتخابات دارد؟ گفت: بعید می دانم. چنین شبهه ای را ندیدم، سیستم مجلس برای این است که هر چه بیشتر افراد حضور داشته باشند و ما در مجلس هم نحوه نظارتمان این است که مانع از حضور سلایق نشویم و حتما از ورود سلایق مختلف در شوراها استقبال می کنیم.

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرحی بوده که تاکنون مجلس دهم به آن نپرداخته و قرار است در دستور کار قرار دهد؟ گفت: بله طرح های زیادی وجود دارد،‌ باید به آنها رسیدگی می کردیم اما به دلیل در دستور کار بودن بودجه و برنامه نرسیدیم از جمله لایحه هوای پاک که موضوع مهمی برای کشور است.

رئیس قوه مقننه افزود: خوشبختانه قانون استاندارد تصویب شده و مراحل آخر آن بین مجلس و شورای نگهبان را می گذراند، لذا مسائلی از این دست ان‌شاءالله در سال آینده در دستور کار قرار می گیرد.

وی در مورد مصوبه مجلس در بودجه مربوط به قانون حدنگار گفت: این مساله خیلی روشن نیست که چقدر ضرر می رساند لذا ما تصمیماتی در مجلس در راستای کمربند فضای سبز یا احیای جنگل ها و مراتع گرفته ایم که کمک می کند مساله محیط زیست حل شود. همچنین بودجه ای برای مساله گرد و غبار و محیط زیست  در قوانین برنامه و بودجه پیش بینی شده است لذا این مساله حدنگار نیز در مجلس رای آورده و در حال پیگیری هستیم که لطمه ای به طرح کاداستر نخورد.

ادامه دارد…



دیدگاهها بسته شده است.