بسته اخبار اجتماعی عرصه در آخرین یکشنبه کاری سال

به گزارش عرصه، نخستین خبر گروه اجتماعی عرصه در روز جاری گزارشی بود که خبرنگار گروه سلامت عرصه آن را با تیتر «تربیت نسخه‌پیچ داروخانه‌، در آگهی‌ روزنامه‌ها؛ قانونی یا غیرقانونی؟» نوشته استف گزارشی که با این جملات آغاز شده است:‌« آگهی دعوت از علاقمندان به کار در داروخانه‌ها و مراکز دارویی از جمله آگهی‌هایی‌ است که در میان صفحات نیازمندی روزنامه‌ها دیده می‌شود؛ آگهی‌هایی که پشت خط تلفن آنها مراکز آموزش تکنیسین داروخانه هستند و ادعا دارند که با دوره آموزشی کوتاه مدت، “نسخه‌پیچ” داروخانه تربیت کنند.»

«خلاء تجهیزات سنجش خودروهای گازسوز در مراکز معاینه فنی» تیتر گفت‌وگو خبرنگار محیط‌زیست عرصه با مسعود زندی، معاون مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست است که امروز منتشر شد. 

تغییر نام بلوار «سرو» منطقه ۲ به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر دیگری بود که امروز اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری عرصه آن را اعلام کرد و با اشاره به تصویب دوفوریت تغییر نام خیابانی به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسات گذشته شورای شهر تهران، گفت که اعضای شورای شهر از میان شش گزینه سرانجام بلوار سرو واقع در منطقه ۲ را برای تغییر به نام “آیت الله هاشمی رفسنجانی” انتخاب و تصویب کردند. 

در همین روز دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت از خلف وعده در تحویل ۱۰۰۰ آمبولانس تولید داخل انتقاد کرد و در مراسم افتتاح همزمان پنج پایگاه اورژانس هوایی در شهرهای یاسوج، طبس، علی گودرز، لار و جهرم ابراز امیدواری کرد که سال ۹۶ برای کشور سالی آرام باشد و البته این آمبولانس‌ها نیز طی چند ماه آینده تحویل داده شوند.

دکتر سید امیرمحسن ضیایی، رییس جمعیت هلال احمر نیز امروز نشستی خبری برای طرح امداد و نجات نوروزی برگزار کرد و از آغاز به کار ۵۰۰ رنجر هلال احمر در طرح امداد و نجات نوروزی خبر داد  و این را هم گفت که از سال آینده ۲۷۰۰ رنجر دیگر به مجموعه نیروهای واکنش سریع هلال احمر اضافه خواهند شد.

در میان نشست‌های خبری که در روزهای پایانی سال برگزار می‌شود، مهندس سیدپرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز نشستی خبری برگزار و اعلام کرد که تاکنون ۹۶ درصد بودجه این نهاد محقق و ۴ درصد آن باقی مانده است. 

امروز اما وزارت کشور ابلاغیه‌ای هم داشت که بر اساس آن شورای پنجم شهر تهران به “شورای شهر تهران، ری و تجریش” تغییر نام داد. خبری که هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار شهرستان ری آن را اعلام کرده است. 

سید حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار  خانواده عرصه، با بیان اینکه سالانه حدود ١٧ هزار نفر درسال جان خود را از دست می دهند گفت: سومین کمپین مددکاری اجتماعی و پیشگیری از تصادفات رانندگی در نوروز ۹۶ با شعار «مدارا در رانندگی» راه اندازی شده است.

مهدی علی اکبر زاده، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش نیز امروز با خبرنگار آموزش و پرورش عرصه گفت‌وگو کرده و با بیان اینکه دانش آموزان ما تجربه‌های ناخوشایندی از چهارشنبه سوری دارند در خبری با تیتر توصیه‌های آموزش و پرورش به خانواده‌ها درباره “چهارشنبه سوری، گفت: توصیه ما به خانواده‌ها این است که در کنار شادی و نشاط فرزندان خود، آنها را از اینکه رفتار پرخطر داشته باشند پرهیز دهند و این آئین را در حد متعارف پاس بدارند تا از این طریق به خانواده شهدای آتش نشان هم احترام گذاشته باشیم.

صبح امروز سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز به یکی از مدارس دخترانه در مرکز تهران رفت تا زنگ آماده‌باش بیش از ۱۰میلیون همیار پلیس برای سفرهای نوروزی را به صدا در بیاورد. او در حاشیه این مراسم گفت که به رانندگان کاروان‌های راهیان نور آموزش‌های لازم داده شده است.

مسعود ثفقی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز عصر امروز در گفت‌وگویی اعلام کرد که ۲۸ اسفند، آخرین روز فعالیت مدارس تهران خواهد بود. یعنی دانش آموزان روز شنبه هفته آینده هم باید به مدرسه بروند.

پربازدیدهای اجتماعی

شورای پنجم به “شورای شهر تهران، ری و تجریش” تغییر نام یافت

تغییر نام بلوار «سرو» منطقه ۲ به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی

توصیه‌های آموزش و پرورش به خانواده‌ها درباره “چهارشنبه سوری”

انتقاد وزیر بهداشت از خلف وعده در تحویل ۱۰۰۰ آمبولانس تولید داخل

شرایط تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور



دیدگاهها بسته شده است.