ارائه تسهیلات بلاعوض خرید و نوسازی مسکن با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام

به گزارش عرصه، محسن ولیئی با بیان اینکه یکی از فعالیت های اصلی این نهاد تامین مسکن برای محرومان جامعه است، اظهار کرد: از مجموع ۲۳۸ واحد مسکونی واگذاری به مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۱۱ ماهه امسال، تعداد ۴۵ واحد روستایی و ۱۹۳ واحد شهری بوده است.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی در قالب پرداخت های بلاعوض از سوی این نهاد، کمک های دریافتی از خیران و همچنین آورده مددجو تامین مالی شده است.

ولیئی با اشاره به اینکه برای ساخت این تعداد واحد مسکونی بیش از ۸۱ میلیارد و ۷۰۱ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: از مجموع این مبالغ بیش از ۶۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از منابع امدادی و بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مسکن کمیته امداد استان تهران و مابقی از آورده مددجو تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: علاوه بر ارزان بودن قیمت ساخت مسکن مددجویی، از کیفیت مناسب با رعایت اصول فنی و مهندسی برخوردار هستند، از جمله ضدزلزله بودن با الزام به رعایت آئین نامه ۲۸۰۰ از ویژگی‌های خاص این واحدهای مسکونی است.

وی با اشاره به تعمیر و بازسازی ۱۳۱۷ واحد مسکونی مددجویی، بیان کرد: برای این تعداد تعمیرات مسکن، بیش از ۳۰ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال توسط کمیته امداد استان تهران هزینه شده است.

ولیئی مسکن را یکی از ضروری ترین و اولویت دارترین نیازهای مددجویان عنوان کرد و گفت: سقف کمک بلاعوض خرید و نوسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ ۱۵میلیون تومان و برای مددجویان شهری ۲۵میلیون تومان است که اولویت ارائه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درپایان گفت: با تلاش های کمیته امداد امام خمینی(ره)، همکاری و مشارکت مسئولان و نیکوکاران زمینه بهره مندی مسکن برای تعداد بیشتری از خانواده های نیازمند فراهم می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.