رد صلاحیت شش داوطلب انتخابات مجلس در هیئت اجرایی غرب هرمزگان


بندرعباس – رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان از رد صلاحیت شش داوطلب انتخابات مجلس در هیئت اجرایی غرب هرمزگان خبر داد.

بهروز اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت تایید و رد صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس در غرب استان هرمزگان، بیان داشت: در استان هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود.

وی ادامه داد: کار انتخابات میان دوره ای مجلس در غرب هرمزگان آغاز شده است و هیئت های اجرایی در سه شهرستان این منطقه تشکیل شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان عنوان کرد: از مجموع ۵۱ نفر داوطلب که برای انتخابات میان دوره ای مجلس در غرب استان هرمزگان ثبت نام کرده اند، چهار نفر انصراف دادند و شش نفر نیز در هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند و در مجموع پرونده ۴۷ نفر جهت بررسی به هیئت نظارت شورای نگهبان ارسال شده است.

اکرمی با بیان اینکه ثبت نام انتخابات شورها از ۳۰ اسفند تا شش فروردین انجام می شود، اظهارداشت: مقدمات تشکیل هیئت های اجرایی این انتخاباتدر حال انجام است و داشتن گواهی عدم سوء پیشینه از الزامات ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها است.

وی با اشاره به اعلام نتایج سرشماری سال ۹۵، خاطرنشان کرد: مبنای انتخابات شوراها آمار سرشماری سال ۹۵ است که بر این اساس تعداد اعضای شورای شهر بندرعباس ۱۱ نفر خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات کشور تمامی دستگاه های اجرایی موظف به در اختیار گذاشتن امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای برگزاری انتخابات هستند.

اکرمی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری وشوراها تمامی فرآیندها به جز اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.