دفاع مقدس مربوط به جناح خاصی نیست


خرمشهر – فرمانده نیروی انتظامی گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید استمرار داشته باشد و این فرهنگ را که متعلق به جناح خاصی نیست باید حفظ کرد.

به گزارش عرصه، سردار حسین اشتری شب گذشته در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره رهاورد سرزمین نور در سالن شهید جهان آرای اردوگاه شهید باکری خرمشهر اظهار کرد: طی جلساتی که با ستاد راهیان نور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داشته ایم؛ آمادگی نیروی انتظامی را برای خدمات رسانی و تامین امنیت زائران راهیان نور اعلام کردیم و ماموران نیروی انتظامی نیز در این مقوله با اعتقاد علاقه ورود می کنند چرا که این خدمت را توفیق می دانند.

وی به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تامین امنیت راه ها هم  اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نگرانی در خصوص تصادف های جاده ای که تهدیدی برای مسافران مناطق نوروزی و راهیان نور محسوب می شود، دارند، که با هماهنگی های خوب انجام شده  ظرف دو سال اخیر مشکل خاصی برای کاروان های راهیان نور ایجاد نشد و امیدواریم امسال نیز شاهد بروز اتفاق خاص نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور شمار شهدای نیروی انتظامی که حافظ امنیت و حراست از کشور و مرزها بوده اند را هشت هزار و ۷۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: نیروی انتظامی بیش از ۲۰ هزار جانباز، ۱۳ هزار شهید و دو هزار آزاده دارد که بخشی از این شهدا مربوط به دفاع مقدس و بخش قابل توجهی نیز در راه حفظ امنیت کشور به شهادت رسیده اند.

وی با بیان اینکه امینت فعلی کشور مرهون شهدا، جانبازان و خانواده شهیدان و ایثارگران است، اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید استمرار داشته باشد و این فرهنگ را که متعلق به جناح خاصی نیست را باید حفظ کرد و مراقب بود که انحرافی در آن ایجاد نشود.

سردار اشتری در ادامه به فرموده امام خمینی که جنگ را یک نعمت خوانده بودند، اشاره کرد و گفت: در پایان جنگ پیروزی از آن ملت ایران بود چرا که آنها چیزی داشتند که دنیا نداشت و آن توسل به اهل بیت، توکل و ایمان به خدا و رهبری بود.

وی از ایمان و توکل به خدا به عنوان مهمترین سلاح رزمندگان در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: ایمان به خدا و تبعیت از ولی  فقیه، باعث شد ایرانی که در دوران دفاع مقدس کمترین امکانات را نداشت اکنون مجهزترین کشور در زمینه تجهیزات نظامی باشد و در عرصه های مختلف حرف اول را بزند.

فرمانده انتظامی کشور با تاکید بر اینکه قدرت دفاعی امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: هرکجا پیشرفتی بوده یا رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند و یا روحیه جهادی وجود داشته است و همین روحیه جهادی که برگرفته از دوران دفاع مقدس است باعث شده که امروز ایران موفق باشد.

وی، رفع مشکلات و دفع تهدید های دشمنان در حوزه های مختلف همچون فتنه ۸۸ را به پشتوانه دفاع مقدس خواند و افزود: نسل های بعد از دفاع مقدس نیز به خاطر اینکه از رهبری تبعیت کرده و به رهبری ایمان دارند همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس را دارند.

  



دیدگاهها بسته شده است.