معاون دبیرکل سازمان ملل از مقام خود استعفا داد


معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی «کمیسیون امور اقتصادی و اجتماعی برای غرب آسیا» به دلیل افزایش فشارها برای انصراف از ارائه گزارشی علیه رژیم صهیونیستی، از مقام خود استعفا داد.  

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «ریما خلف» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی «کمیسیون امور اقتصادی و اجتماعی برای غرب آسیا» (ESCWA) به دلیل افزایش فشارها برای منصرف ساختن وی از ارائه گزارشی که رژیم صهیونیستی را به اِعمال رژیم آپارتاید- سیاستهای تبعیض نژادی- علیه فلسطینیان متهم می کند، از مقام خود استعفاء داد.

گزارش مزبور رژیم صهیونیستی را به اِعمال رژیم آپارتاید علیه فلسطینیان متهم می کند. گفتنی است که «کمیسیون امور اقتصادی و اجتماعی برای غرب آسیا» مستقر در لبنان- که از ۱۸ کشور عرب تشکیل شده است- روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که این نخستین بار است که یک بخش اصلی از سازمان ملل آشکارا چنین اتهامی را مطرح می نماید.

ریما خلاف روز جمعه در یک کنفرانس خبری در شهر بیروت گفت: «انتظار آن می رفت که اسرائیل و متحدان آن با اِعمال فشار بر دبیرکل سازمان ملل- آنتونیو گوترش-سبب فاصله گرفتن وی از این گزارش شوند و از او بخواهند که این گزارش را پس بگیرد».

وی در ادامه افزود: «دبیرکل [سازمان ملل] صبح روز گذشته دستورات خود مبنی بر انصراف از ارائه این گزارش را به من اعلام نمود. من از او خواستم تا در موضع خود تجدیدنظر کند اما وی پافشاری کرد؛ بنابراین من نیز استعفانامه خود را تقدیم کردم».

به گزارش الجزیره، ریما خلف آشکارا حمایت خود از این گزارش را اعلام نمود؛ گزارشی که با صراحت کامل رژیم صهیونیستی را به تعقیب سیاستهای آپارتاید- تبعیض نژادی- درسرزمینهای فلسطین اشغالی متهم می نماید. خبرنگار الجزیره در گزارشی نوشت که «رژیم صهیونیستی گزارش [ریما خلف] را به باد انتقاد گرفت و آن را تبلیغات نازی خواند».



دیدگاهها بسته شده است.