نگاه سیاسی در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها اعمال نشود


رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران، بر ضرورت پرهیز مطلق از اعمال نگاه سیاسی در بررسی صلاحیت داوطلبان این انتخابات تاکید کرد.

به گزارش عرصه به نقل از صدا و سیما، علیرضا رحیمی در همایش توجیهی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران، همراهی و همدلی هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات را مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد، تنش‌های احتمالی که ممکن است از بیرون به وجود آید عاقلانه مدیریت شود تا انتخاباتی در تراز کشورمان برگزار شود.

وی از انتخاب محمدرضا بادامچی به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای «شهر تهران» و نیز برگزاری انتخابات معتمدان انتخابات پایتخت خبر داد و افزود:‌ با تعیین معتمدان، انتخابات در عمل وارد مرحله اجرایی شد.

رحیمی گفت: از همه اعضای هیئت‌های نظارت حمایت می‌کنیم اما انتظار داریم عملکردشان به نحوی باشد که مردم رفتارشان را منصفانه بدانند و زمانی که در مقام قضاوت و مسئولیت قرار می گیرند، خداوند را ناظر بر اعمالشان بدانند و در ارزیابی داوطلبان مطلقا نگاه سیاسی نداشته باشند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران تاکید کرد:‌ در بررسی و تایید داوطلبان انتخابات، گرایش و ذائقه سیاسی آنان را در نظر نگیرید، همه محترمند و طبق قانون اساسی حق ورود به انتخابات را دارند همچنانکه شما نیز حق بررسی صلاحیتشان را دارید.

وی همچنین با اشاره به ساختار هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها گفت: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور مرکب از ۵ نماینده مجلس شورای اسلامی است که در صحن مجلس انتخاب شده اند و دبیرخانه مرکزی دارند که مسائل اجرایی انتخابات را هدایت می‌کنند.

رحیمی آشنایی با فرایند برگزاری انتخابات، بررسی صلاحیت داوطلبان، نحوه مکاتبات و ارتباطات میان هیئت‌های نظارت انتخابات بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان و نیز پاسخگویی به پرسش‌های اعضا را از اهداف برگزاری همایش توجیهی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران بر شمرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران ابراز امیدواری کرد، اعضای این هیئت‌ها، امنای قابل اعتمادی برای مردم به منظور کمک به ورود نمایندگانی در شأن جمهوری اسلامی ایران به منظور رفع معضلات باشند.

وی تصریح کرد: برخی شهرداری‌ها پس از حدود ۴۰ سال هنوز نتوانسته‌اند نیازهای اولیه شهری را تامین کنند امیدوارم به نحوی عمل شود که مردم در مسائل جزئی نمانند و برخی شوراها و شهرداری‌ها درگیر دعواهای کودکانه نشوند و همانطور که پیشینیان به تدریج جایگاه شوراها را ارتقا دادند ما نیز بتوانیم جایگاه این نهاد را تعالی دهیم.



دیدگاهها بسته شده است.