اتباع ترکیه ساکن اروپا حداقل ۵ فرزند به دنیا بیاورند


رئیس جمهوری ترکیه می گوید اتباع ترکیه ای ساکن اروپا باید حداقل ۵ فرزند به دنیا بیاورند.

به گزارش عرصه به نقل از آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: اتباع ترکیه ساکن اروپا باید برای مبارزه با بی عدالتی که علیه آنها صورت می گیرد، ۵ فرزند به دنیا بیاورند.

اردوغان که در کمپینی که روز جمعه برای تبلیغ رأی مثبت به تغییر قانون اساسی ترکیه در شهر «اسکیسهیر» برگزار شده بود سخنرانی می کرد خطاب به اتباع ترک ساکن اروپا گفت: بروید در محله های بهتر زندگی کنید. بهترین اتومبیلها را برانید. در بهترین خانه ها زندگی کنید. ۳ فرزند نه، ۵ فرزند به دنیا بیاورید زیرا شما آینده اروپا هستید. این بهترین پاسخ به بی عدالتی است که در حق شما روا داشته می شود.

روابط دولت ترکیه و اتحادیه اروپا در هفته گذشته و در پی ممانعت مقامات هلندی از سخنرانی وزرای ترکیه در میان ترک تباران هلندی در شهر «روتردام» هلند و حمایت برخی کشورهای اروپایی از «آمستردام» تیره شده است. اردوغان در پی این تصمیم هلند، مقامات این کشور را فاشیست و نازی خوانده بود.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه پیش از این گفته بود اروپا برای جلوگیری از قدرت گرفتن ترکیه «بازی در می آورد». وی پیشنهاد کرده بود ترکیه با فرستادن ماهانه ۱۵ هزار پناهجو به اروپا، این قاره را با مشکل مواجه کند.

روز پنجشنبه نیز مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به اروپا هشدار داد این قاره در حال حرکت به سمت جنگ مذهبی است و ادعا کرد هلند اروپا را به سمت پرتگاه می برد.

در خبری مرتبط، اتریش از برگزاری کنسرت دو خواننده ترکیه ای که قرار بود شنبه در شهرهای «سالزبورگ» و «تیرول» برگزار شود جلوگیری کرد. علت این امر، احتمال سیاسی بودن این کنسرت اعلام شده است.

اردوغان برای کسب رأی مثبت در رفراندوم پیش رو، روی رأی ۵.۵ میلیون ترک تبار اروپایی به شدت حساب باز کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.