درخواست فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی از ستاد مرکزی راهیان نور

به گزارش عرصه، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز شنبه (۲۸ اسفند ماه) در آئین افتتاح نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه شکاری وحدتی دزفول با تاکید بر ضرورت انتقال ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید جامعه بیان کرد: با گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس هنوز آنگونه که شایسته است حماسه آفرینی و ارزش‌های دفاع مقدس به درستی به نسل جوان منتقل و معرفی نشده است. این در حالیست که  هویت ملی و اسلامی نسل حاضر با فداکاری و ایثارگری مردم در دوران دفاع مقدس گره خورده است واقتدار ایران اسلامی در گرو شناخت صحیح ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان است.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس آثار و پیامدهای ارزشمندی به دنبال داشته است که مهمترین آن تقویت همبستگی ملی در کشور بود.تقویت و انسجام نیروهای داخلی و اقشار مختلف مردم از اقوام مختلف از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس است بود که توازن قوا را در جبهه‌های نبرد به سود جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه پیروزی ایران اسلامی بر دشمن متجاوز بعثی میان ملت‌های آزاده و انقلابی جهان ایجاد امید کرد افزود: اکنون که سال‌ها از آن دوران سپری شده باید تلاش کرد تا دستاوردهای دفاع مقدس را حفظ کرد. تنها راه ایستادگی در مقابل قدرت‌های استکباری، مقاومت و ایستادگی است.

در ادامه امیر سرتیپ دوم خلبان سیدحمیدرضا آشنا فرمانده پایگاه شکاری وحدتی دزفول گفت: کارکنان نیروی هوایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح و بسیج با اقتدار تجاوز دشمن را در ایام دفاع مقدس پاسخ داد.

وی از عملیات کمان ۹۹ در نخستین روز از تجاوز دشمن بعثی به خاک میهن اسلامی به عنوان نمونه‌ای از اقتدار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس ۱۶۰ هزار و ۵۳۵ سورتی پرواز عملیاتی علیه دشمن انجام داد. شمار عملیات‌های شکاری نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس روزانه بیش از ۵۶ سورتی پرواز و در هر ساعت بیش از دو پرواز بود. نیروی هوایی در تمام عملیات دوران دفاع مقدس حضوری پر رنگ و موثر داشت.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی افزود: نیروی هوایی با گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس، اکنون نیز در اوج اقتدار ایستاده است و با اتکا به توان و دانش علمی جوانان این مرز و بوم به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف نظامی دست یافته و همچنان رو به جلو در حرکت است.

امیر سرتیپ دوم خلبان آشنا همچنین برپایی نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول را فرصتی برای نمایش توان و اقتدار نیروی هوایی دانست و گفت: این نمایشگاه در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوانان برای شانزدهمین سال برپا شده است. در سال‌های گذشته و در مدت ۱۰ روز برپایی این نمایشگاه تا ۲۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور از آن بازدید کردند.

وی خواستار معرفی نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه چهارم شکاری به عنوان «یادمان» دفاع مقدس شد و گفت: نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور که در مسیر تردد کاروان‌های راهیان نور در استان خوزستان قرار دارد این ظرفیت را دارد که به عنوان یکی از یادمان‌های دفاع مقدس ثبت و معرفی شود.



دیدگاهها بسته شده است.