نصرتی: هندبال ایران جان تازه‌ای گرفت/ هندبالیست‌های ایرانی در اروپا کولاک کرده‌اند

به گزارش عرصه، شاهو نصرتی، هندبالیست ایرانی و عضو تیم استوا بخارست رومانی است. او بعد از چهار ماه دوری از خانواده و زندگی در رومانی به ایران آمده است و در کنار خانواده خود سال جدید را آغاز خواهد کرد.
او علیرضا رحیمی رییس جدید فدراسیون هندبال ایران را ناجی این رشته می‌داند و می‌گوید با آمدن رحیمی هندبال ایران جان تازه ای گرفته است.

پرسش و پاسخ نوروزی عرصه را با شاهو نصرتی در ادامه می‌خوانید:

*وضعیت بازی کردن در اروپا چطور است؟
“در رومانی باشگاه خوبی دارم. استوا بخارست از جمله باشگاه‌های معروف و از بهترین باشگاهای این کشور است. شرایط خودم هم خوب است، تنها یک آسیب دیدگی از مچ پا داشتم که خدارا شکر برطرف شده است. ورزش در اروپا حرف ندارد، نمی‌توان هیچ ایرادی به ورزش در کشورهای اروپایی گرفت، مگر این که بخواهی حرف دربیاری! در اروپا همه چیز با برنامه پیش می‌رود و همه چیز بر وفق مراد است.”

*شرایط تمرینی در آنجا چگونه است؟
“در اروپا تمرین و ورزش کردن، چند خاصیت برای ورزشکاران حرفه‌یی دارد. اول این که همیشه و در هر هفته دوبار برنامه‌های تمرینی رو به راه است. دوم آمادگی جسمانی و بدنی ورزشکار برای حضور در هر مسابقه‌ای با هر شرایطی وجود دارد. هم‌چنین در اروپا ورزشکار انگار همیشه در اردو تیم ملی قرار دارد و همه چیز مهیاست. چهارمین مورد اهمیت به تغذیه و خواب است، خواب و غذا همیشه به موقع است چون تمرین و فشار ناشی از آن بسیار بالاست. در اروپا هفته‌ای سه جلسه بازی و رقابت داریم درصورتی که در ایران تنها هفته‌ای یک بازی داشتیم. این زیادی رقابت‌ها به پیشرفت ورزشکار بسیار کمک می‌کند.”

*برنامه شما در عید نوروز چیست؟
“اروپا از لحاظ روحی و روانی سختی‌های خودش را دارد. چندی پیش بعد از چهار ماه به خاطر دریافت ویزای همسرم به ایران آمدم و از لحاظ روحی روانی هم بهتر شدم. عید نوروز هم برنامه خاصی ندارم و بیش‌تر به فکر ریکاوری درکنار خانواده، تمرین و تفریح هستم.”

*بهترین خاطره دوران ورزشی شما چیست؟
“لژیونر شدن همراه سه تفنگدار ایرانی تیم دینامو بخارست، بهترین خاطره دوران ورزشی ام است. این سه واقعا با تیم دینامو هم در لیگ و هم در لیگ اروپا کولاک کردند، سجاد استکی بهترین بازیکن اروپا شد. در اروپا خیلی ارزش و احترام به ورزشکاران می‌گذارند و این موضوع برای من خیلی تازه و تعجب‌آور بود و در خاطرم برای همیشه می‌ماند.”

* و بدترین خاطره دوران ورزشی؟
“این چند ماهی که هندبال ایران دچار حاشیه بود، بدترین خاطره دوران ورزشکاریم بود. می خواستم ورزش را کنار بگذارم و به دنبال زندگی خودم بروم.”

*نظرتان در مورد علیرضا رحیمی رییس جدید فدراسیون هندبال چیست؟
“رحیمی خود یک ناجی و مدیر مقتدر وقوی است و با آمدنش به فدراسیون، هندبال ایران جان تازه ای گرفته است. از آمدنش خیلی خوشحالم و باز هم به رحیمی تبریک می گویم. ان‌شاءلله بعد از چند وقت چالش و حاشیه، روزهای خوب هندبال را هم می‌ببینیم.”

شاهو نصرتی در استوا بخارست مقابل سه تفنگدار ایرانی در دینامو بخارست

*به لیگ ایران باز خواهید گشت؟
برای سال آینده پیشنهادهای زیادی از همین باشگاه‌ استوا و هم‌چنین از دیگر تیم‌های اروپایی دارم. لژیونر شدن بیش‌تر از هندبالیست‌ها به نفع هندبال ایران است. اما خب با اسپانسر خوب و امکانات خوب بله به ایران باز خواهم گشت، چرا که نه! ما هم در باشگاه‌ها و هم در تیم ملی سربازان و پرچم‌داران ایرانیم و با جان و دل برای خانواده هندبال مایه می‌گذاریم.

*از مسوولان هندبال ایران چه درخواستی دارید؟
من به عنوان یک نماینده از خانواده هندبال، از مسوولان درخواست می‌کنم به این ورزش پول و پتانیسل بیش‌تری تزریق کنند و به هندبال اهمیت دهند. کاش اجازه می‌دادند هندبال هم در مسابقات کشورهای اسلامی بازی کند.



دیدگاهها بسته شده است.