سالانه ۵۰ هزار مازندرانی به راهیان نور اعزام می‌شوند

‌به گزارش عرصه، جواد بخشی با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور فرصت بزرگی است که می‌تواند نسل جوان و مردم را با رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا کند، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور به عنوان یک فرآیند مستمر است که از اسفندماه در مناطق عملیاتی جنوب آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در تابستان اردوهای راهیان نور غرب برپا می‌شود و پس از آن  اردوهای دانش آموزی و دانشجویی به طور مستمر در برنامه‌ریزی‌های سپاه کربلا قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران با بیان فرموده‌های رهبری در دیدار گذشته خود با دست اندرکاران راهیان نور کشور، خاطرنشان کرد: راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی کشور است.

بخشی افزود: حدود ۵۰ هزار نفر از مردم ولایتمدار مازندران به مناطق عملیاتی در طول سال اعزام می‌شوند و امیدواریم که در این سفر پیوند دفاع مقدس و نهضت عاشورا را در این سرزمین معنوی شاهد باشیم.

بخشی درباره اهداف برگزاری برنامه فرهنگی راهیان نور اظهار کرد: از اهدافی که سپاه کربلا در برگزاری برنامه راهیان نور دارد معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه استکبارستیزی در بین تمامی افراد جامعه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا درباره اقدامات فرهنگی رفاهی این ستاد برای راحتی بیشتر زائران گفت: اقداماتی که در بحث فرهنگی انجام شده بسیار مناسب بوده و تعامل بسیار خوبی با استاندار مازندران و معاونان آنها صورت گرفته است.

وی افزود: اردوگاه های زائران مازندران در خرمشهر و اندیمشک تا اندازه توان برای رفاه حال مردم این استان مجهز شده است و همچنین راه اندازی فضای مجازی و بستر مناسب بی سیمی در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر از اقدام‌های خوب زیرساختی برای رفاه حال زائران این استان بوده است.

بخشی در ادامه اقدام‌های ستاد راهیان نور مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه نرم افزاری و چند رسانه ای با تلاش سازمان اردویی و ستاد کنگره شهدای سپاه کربلا کارهای بسیار مناسبی صورت گرفت و نرم افزار راهیان ۲۵ برای آشنایی بیشتر و بهتر زائران مازندرانی از عملیات های رزمندگان این استان طراحی شده است.

عضو هیئت رئیسه سپاه کربلا با اشاره به استقرار لشگر ۲۵ کربلا در یادمان هفت تپه گفت: با وجود لشگر عملیاتی ۲۵ کربلا نمایشگاه تجهیزات نظامی در هفت تپه برپا شده که مورد استقبال زائران استان مازندران و دیگر استان ها واقع شده است.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا اظهار کرد: یادمان های شهدا در مناطقی که رزمندگان مازندران در آن شرکت داشتند نصب شده و همچنین یادمان های شهدای مدافع حرم استان حال و هوای خاصی به این مناطق داده است.

بخشی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم مازندران که در سال گذشته در این مناطق در حال خدمت بودند؛ گفت: روایت گری شهید رحیم کابلی در کنار اروند و زحمات شهید محمد بلباسی هیچگاه از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا حضور راویان و روحانیون جوان را از نقاط مثبت این دوره از اعزام ها دانست و تصریح کرد: راویان جوان در کنار راویان قدیمی تر در یادمان ها حضور دارند و امسال توانستیم با شناسایی های خوبی که انجام شده روحانیون باانگیزه و جوانی را به همراه کاروان ها اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه بحث ایمنی زائران، سرلوحه کار اعزام ها بود، افزود: تلاش می‌شود که زائران با امنیت کامل به بازدید مناطق عملیاتی اعزام شوند و به سلامتی به شهرهای خود برگردند.

بخشی گفت: با توجه به اقداماتی که در حوزه ایمنی برای کاروان های راهیان نور شده خوشبختانه تاکنون هیچگونه حادثه ای برای اتوبوس ها و زائران استان مازندران ایجاد نشده است.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا در ادامه اظهار کرد: در بحث بهسازی، سپاه کربلا تمام تلاش خود را برای خارج کردن اتوبوس های کهنه و فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی به کار بسته است تا هم آرامش و راحتی خاطر و ایمنی سفر زائران تامین شود.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته ۳۰ دستگاه اتوبوس نو وجود داشت و امسال نیز ۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی راهیان نوربرای رفاه حال زائران اضافه شد.

بخشی به اقدام‌های سپاه کربلا مازندران در حوزه سلامت زائران اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشتی، معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان حضور ویژه ای در اعزام های راهیان نور دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران درباره آخرین آمار اعزام های زائران مازندرانی به مناطق عملیاتی گفت: آمار اعزام از تاریخ ۱۷ اسفند تاکنون به ۹ هزار نفر رسید که پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت های ایجاد شده تا ۲۰ هزار نفر از سوی بسیج محلات به مناطق عملیاتی اعزام شوند.



دیدگاهها بسته شده است.