۳۵ نفر در روز اول ثبت نام کردند/ حضور ۵ زن در فرمانداری تبریز

تبریز – تنور داغ انتخابات شوراهای شهرها و روستاها در تبریز آغاز شد و در روز اول ثبت نام از کاندیداها ۳۵ نفر ثبت نام کردند.

عرصه، گروه استان ها؛ انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می شود.

برای همین منظور ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از صبح امروز در ۶۵ فرمانداری و بخشداری استان آغاز و تا ششم فروردین ادامه خواهد داشت.

امروز ثبت نام برای حضور کاندیداها در این انتخابات شروع شد و ۳۵ نفر در روز اول در فرمانداری تبریز ثبت نام کردند. نکته جالب اینکه پنج نفر از داوطلبان نام نویسی شده زن و بقیه مرد هستند.

ثبت نام ۷ عضو شورای شهر تبریز

از حاشیه های روز اول این ثبت نام حضور پرتعداد اعضای شورای شهر تبریز در دوره چهارم است. امروز هفت نفر از اعضای شورای شهر تبریز در دوره کنونی در ستاد انتخابات تبریز ثبت نام کردند.

همچنین امروز شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز نیز در ستاد انتخابات استان حاضر شد.

تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی تبریز در دوره چهارم ۲۱ نفر بود که در دور پنجم این تعداد به ۱۳ نفر کاهش خواهد یافت.

گفتنی است طبق گفته فرماندار تبریز داوطلبان نام نویسی که تاکنون نتوانستند گواهی سو پیشینه را اخذ کنند می توانند تا پایان مهلت ثبت نام، تعهد داده و گواهی سو پیشینه را ارائه دهند.

کاندیداها از تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی اجتناب کنند

فرماندار تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کاندیداها از تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی اجتناب کنند و با متخلفان برخورد می شود.

رحیم شهرتی فر با تاکید بر اینکه تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت انجام می شود، افزود: ثبت نام همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ ادامه دارد.

وی سپس با تاکید بر اینکه استقبال داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز پرشور است، افزود: امروز ۳۵ نفر ثبت نام کردند.

۵۱ هزار نفر در اجرای انتخابات دخیل هستند

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی نیز دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۵۱ هزار نفر در اجرای انتخابات در آذربایجان شرقی دخیل هستند.

سعید شبستری خیابانی با اشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از امروز در ۶۵ فرمانداری و بخشداری آغاز و تا ششم فروردین ادامه دارد، ادامه داد: سن داوطلبان حتما باید ۲۵ سال تمام باشد.

وی ابراز داشت: بر این اساس متولدین ۳۰ اسفند سال ۱۳۷۰ و ما قبل  از آن می توانند در این دوره از انتخابات شورا های اسلامی شهر و روستا ثبت نام کنند.



دیدگاهها بسته شده است.