اردوهای راهیان نور معبر وصل نسل‌ها با ارزش‌های دفاع مقدس است

به گزارش عرصه، محمدحسین بابایی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور معبر وصل نسل‌ها با ارزش‌های دفاع مقدس است، اظهار کرد: اگر چنین برنامه فاخری مانند راهیان نور وجود نداشت صرفا انتقال این ارزش‌ها با برپایی نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌ها در شهرهای مختلف اثرگذار نبود و در حقیقت دلها با این سفر زمینی از محل زندگی مادی به سمت مناطق دفاع مقدس منتقل می‌شود و این بار معنوی بر روح همه زائران می‌نشیند زیرا راهیان نور معبری به سوی نور است.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری درباره راهیان نور به عنوان فناوری استفاده از ثروت عظیم دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این سخن رهبری نشان می‌دهد مسیری را که تا امروز طی کردیم خوب بوده است و باید بیشتر از این روی این حرکت عظیم فرهنگی سرمایه‌گذاری کنیم.

بابایی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر “جنگ ما گنج تمام نشدنی است” گفت: این فرمایش مقام معظم رهبری مؤید این امر است که این گنج نیاز به استخراج دارد و هرکس باید وظایف خود را به خوبی انجام بدهد و نگاهش معنوی باشد نه تفریحی؛ که غالبا نیز مردم چنین نگاه معنوی دارند و با این نگاه به خوبی می‌توان از گنج دفاع مقدس استخراج خوبی کرد و زائران با این نگاه وارد مناطق جنگی می‌شوند تا توشه‌ای از شهدا بگیرند و همه توشه یک ساله خود را با سفر به این سرزمین دریافت می‌کنند.

بابایی اظهار کرد: همه ساله شاهد آن هستیم که مردم نسبت به امکانات و کشش مناطق زیارتی از این اردوها استقبال می‌کنند و با وجود وضعیت اقتصادی اقشار مردم و بالا رفتن هزینه‌های سفر راهیان نور، همچنان مردم حضور پررنگی در این سفر دارند و در حال برنامه‌ریزی هستیم که غالب مخارج سفر توسط خود زائران پرداخت شود و تلاش می‌کنیم تا به مرور زمان سفر راهیان نور توسط کاروان‌ها و مردم به طور کامل به صورت خودگردان و بدون حمایت نهادها و دستگاه‌ها اداره شود.

وی با تاکید بر لزوم معرفی و تبیین یادمان هفت تپه، خاطرنشان کرد: یادمان هفت تپه هنوز به خوبی تبیین نشده است و اگر این اتفاق بیفتد به نظر می‌رسد سال‌های آینده یکی از نقاط اصلی یادمان نه برای استان مازندران بلکه حداقل برای نیمی از استان‌های کشور شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اهمیت هفت تپه در دوران جنگ، گفت: هفت تپه در بعضی از عملیات‌ها مقر پشتیبانی اصلی بوده که روزانه ۲۵ هزار نفر پشتیبانی می‌شدند و بخش عظیمی از جبهه را در بحث تغذیه رزمندگان پشتیبانی می‌کرد.

بابایی یادآور شد: بمباران‌های منطقه هفت تپه نشان دهنده آن است که این منطقه، نقطه اثرگذاری  بوده است و از استانهای زیادی در این مقر به شهادت رسیدند به همین دلیل لازم است ابتدا آنچه که در هفت تپه اتفاق افتاده را تبیین و جایگاه آن را مشخص کنیم و به نظر می‌رسد هفت تپه ذخیره ای است که باید آشکار شود زیرا موجب مراجعه مردم از نقاط مختلف کشور می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تبیین و راه‌اندازی یادمان هفت تپه، اظهار کرد: مناطقی مانند آشپزخانه که تعداد زیادی در آن مکان شهید شدند، گردان تخریب و بخش آماد و محل شهادت شهید شیرسوار و دیگر شهدا را در ابتدا طراحی خوبی انجام دادیم و سپس روی زمین یادمانی ایجاد می‌کنیم و کارهای اداری و مجوزها گام‌های آخرش را سپری می‌کند.

فرمانده «سپاه کربلا»ی مازندران با اشاره به مجوزهای لازم برای ساخت یادمان هفت تپه، افزود: اگر معطلی‌های اداری نبود که قاعدتا باید رعایت می‌شد و مجوزهایی برای در اختیار قرار گرفتن زمین به طول انجامید تا اعلام کنیم کسانی که دارای تمکن مالی هستند در بحث برپایی یادمان هفت تپه کمک کنند که با همکاری و مشارکت مردم و مسئولان به صورتی هفت تپه را آماده کنیم تا زمانی که کاروان‌ها می‌آیند بخشی از حقایقی که در این منطقه اتفاق افتاد برای مردم آشکار شود.

بابایی در پایان با اشاره به لزوم تصمیم گیری‌های نهایی در مورد ساخت یادمان هفت تپه، اظهار کرد: اجرای این برنامه‌ها به صورت تعجیلی امکان ندارد و تصمیم بر این است تا پس از آنکه مشخص شد چه مقدار زمین از آن نقاط وسیع در اختیار سپاه قرار می‌گیرد تصمیم بگیریم که آیا صرفا منطقه یادمانی ایجاد کنیم و یا همراه با محل استراحت زائران باشد که البته در صورت اجرای این طرح اعتباری بیش از یک میلیارد تومان لازم است.



دیدگاهها بسته شده است.