رشد یک‌ونیم درصدی ثبت‌نام زنان در انتخابات شوراها


رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: ثبت‌نام زنان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱.۵ درصد رشد کرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با اشاره به اینکه تا این لحظه ۱۰۵ زن در سه روز گذشته در تهران برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند، گفت: میزان زنان داوطلب در این انتخابات ۱٫۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش عرصه،، علی‌اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در جمع گفت: در ۳ روز گذشته ۷۱۵ نفر برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۰۹ نفر روز اول، ۲۹۰ نفر روز دوم و ۲۱۵ نفر نیز روز سوم ثبت‌نام کرده‌اند.

ناصربخت ادامه داد: این ۷۱۵ داوطلب روز ۲۹ اردیبهشت برای دستیابی به یکی از ۲۱ کرسی شورای شهر تهران رقابت خواهد کرد.

وی با تفکیک ثبت نام کنندگان زن و مرد ادامه داد: ۶۱۱ نفر از داوطلبان ثبت‌نام شده آقا (۸۵٫۵درصد) و ۱۰۵ نفر خانم (۱۴٫۵ درصد) هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان گفت: آمار خانم‌های داوطلب آرام آرام در حال افزایش است و از ۱۳ درصد به ۱۴٫۵ درصد رسیده است که امیدواریم این آمار بالاتر نیز برود.

وی افزود: ۱۷ نفر از ۷۱۵ داوطلب ثبت‌نام شده، سابقه نمایندگی در ۴ دوره پیشین شورای شهر تهران را دارند.

معاون سیاسی فرماندار تهران با تفکیک میزان تحصیلات ثبت نام کنندگان اظهار داشت: ۸۶ نفر از داوطلبان ثبت‌نام شده دکتری (۱۲ درصد)، ۳۳۸ نفر کارشناسی ارشد (۴۷ درصد) و ۲۹۱ نفر کارشناسی (۴۱درصد) است.

وی اظهار داشت: همچنین داوطلبان زیر ۳۰ سال ۳۷ نفر، بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۲۸۵ نفر، بین ۴۰ تا ۵۰ سال ۲۱۲ نفر، بین ۵۰ تا ۶۰ سال ۱۳۵ نفر، بین ۶۰ تا ۷۰ سال ۶۲ نفر و بالاتر از ۷۰ سال نیز ۹ نفر هستند.

ناصربخت گفت: خوشبختانه آمار داوطلبان به لحاظ تحصیلات و جوان‌بودن در حال رشد است.



دیدگاهها بسته شده است.