ساماندهی واردات و صادرات در دستور کار مجلس/احیای معادن متروک


ساوجبلاغ – رئیس مجلس شورای اسلامی از عزم جدی مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ساماندهی واردات و صادرات در دستور کار مجلس است.

به گزارش عرصه،، دکتر علی لاریجانی ظهر پنجشنبه در بازدید از تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد، اظهار کرد: دستور لازم پیرو ارائه برنامه های منسجم به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و رونق اشتغال به روسای شش کمیسیون اقتصادی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس ارائه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این مهم به  کمیسیون های صنایع و معادن، انرژی، کشاورزی، آب و منابع طبیعی، برنامه، بودجه و محاسبات، عمران و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس نیز ابلاغ شده است، افزود: ارائه برنامه های منسجم در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری الزامی است.

 لاریجانی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و برگزاری جلسات مدون در خصوص بررسی موضوعات یاد شده در کمیسیون ها، تصریح کرد: نتایج تمامی اقدامات باید به اطلاع عموم مردم برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش پراهمیت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در حوزه های مطالعاتی و کارشناسی دقیق موضوعات، اعلام کرد: به رئیس این مرکز ماموریت داده شده تا با حضور اساتید، صاحب نظران و منتقدان جلساتی را برای برنامه ریزی و ارائه نقطه نظرات مشورتی به نمایندگان مجلس برگزار کند.

 لاریجانی به تشریح برنامه های اجرا شده در سال ۹۵ پرداخت و گفت: ۹۵، سال پر کاری برای مجلس بود به گونه ای که طی سال گذشته چند قانون مهم از جمله مواد دائمی برنامه ها که قانون مفصلی بود وضع شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در روستاها، معافیت های در نظر گرفته شده برای طرح های گلخانه ای، صنایع تبدیلی، احیای معادن متروک در کنار روستاها از جمله برنامه های جدی مجلس در سال ۹۶ محسوب می شود، اعلام کرد: در بودجه ۹۶ برنامه خوبی به منظور ساماندهی واردات و صادرات صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی با حمایت دولت به بخش خصوصی واگذار  و با ثروت مردم تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زده شده نیمه کاره در کشور وجود دارد، افزود: با اعتبار ۴۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی که برای این طرح ها در اختیار داریم امکان احیای این پروژه ها به سادگی میسر نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا باید از ثروت مردمی برای ساخت این پروژه ها بهره ببریم، گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش پیدا کند باید با عقلانیت صحیح و برنامه ریزی دقیق سراغ روحیه جهادی برویم چرا که این روحیه امروز می تواند موجب جهش اقتصادی کشور شود.



دیدگاهها بسته شده است.