مدیریت سفر در کاهش تصادفات نوروزی موثر است/ رسانه ها در مدیریت سفر نقش‌آفرین باشند

به گزارش عرصه، به نقل از حوزه میوز،  آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشورمان که در موسسه امام صادق(ع) انجام شد، اظهار کرد: همه مردم می‌خواهند در ایام نوروز با خودروی شخصی به مسافرت رفته و در جاده‌ها تردد کنند که همین امر باعث تصادفات می‌شود. مردم باید به مقدار لازم و بر حسب ضرورت سفر کنند.

آیت الله سبحانی افزود: راه‌های کشور ظرفیت این حجم از خودروها را  ندارند، برابر گزارشاتی که به ما رسیده است تا روز گذشته حدود ۱۴۹ نفر در تصادفات ایام نوروز امسال کشته شده‌اند. مدیریت سفر در کاهش تصادفات نوروزی موثر است و رسانه‌ها در تحقق این امر نقش آفرین باشند.

این مرجع تقلید بر ترویج فرهنگ صله ارحام تاکید کرد و افزود: مردم رسیدگی به بیچارگان را در این ایام ترک نکنند و این مهم باید در ایام نوروز انجام شود.

آیت الله سبحانی به آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فضا عامل بسیاری از اتفاقات مانند طلاق در جامعه است، در تاریخ ایران به این اندازه طلاق وجود نداشته است، این فضا باید اصلاح شود، البته قائل به این نیستیم که طلاق به روی همه بسته شود، بلکه باید اخلاق و دین را درنظر گرفت.

در ادامه این دیدار نیز فرمانده ناجا ادامه داد: طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ ادامه دارد و نیروی انتظامی تمام وقت در خدمت مسافران است و بدین منظور قرارگاه نوروزی ناجا راه اندازی و کارکنان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود دو میلیون موتورسیکلت و خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده است، تصریح کرد: بحمدالله تلفات انسانی در جاده ها ۵۲۳ نفر کمتر از سال ماقبل آن بوده است و حدود هزار نفر نیز کمتر مجروح شده‌اند، که این مهم از الطاف الهی، همکاری مردم و همت کارکنان در نیروی انتظامی بوده که در زمینه فرهنگ سازی کار زیادی انجام داده‌اند.

فرمانده ناجا افزود: همه تلاش‌ها بر این است تا تصادفات کمتر رخ داده و مردم در آرامش باشند.

سردار “حسین اشتری” با بیان اینکه وظیفه ما حفظ مردم است، وضعیت امنیتی در کشور را خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: در مرزها، ‌ روستاها، شهرها و جاده‌ها هیچ مشکل امنیتی نداریم.

وی تصریح کرد: ناجا در سال ۹۶ به امر مبارزه با ورود کالای قاچاق اهتمام خواهد داشت و حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد امنیت برای کسانی که می‌خواهند اشتغالزایی کنند، بر عهده نیروی انتظامی است تا تولید متوقف نشود.

سردار اشتری برحفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبانی دینی تاکید کرد و گفت: روحیه معنوی در نیروی انتظامی در حال ارتقاء است، امیدوارم پلیس در شان نظام و خدمتگزار خوبی برای مردم باشد.

فرمانده ناجا در پایان بیان کرد: در خصوص فضای مجازی نیز اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و ۸۵ درصد جرایم سایبری کشف شده است.



دیدگاهها بسته شده است.