«گازا»، ستاره پرحاشیه و دوست‌داشتنی انگلیس

به گزارش عرصه، پل گسکویین ملقب به «گازا»، ستاره پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس این روزها هیچ شباهتی به دوران درخشان فوتبالش ندارد. شاید درباره او بتوان گفت تکنیکی‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ است که بازی‌های زیبایی از خود به نمایش می‌گذاشت. او در تیم بابی رابسون نقش موثری داشت و بازی‌هایی را از خود نشان داد که تا سال‌ها در ذهن علاقمندان به فوتبال باقی ماند. 

خوشحالی منحصر به فرد گسکویین بعد از گلزنی برابر اسکاتلند

او در سال ۱۹۶۷ در گتس‌هد انگلیس به دنیا آمد و فوتبال خود را از تیم نیوکاسل شروع کرد. تاتنهام، لاتزیو و گلاسگو رنجرز، دیگر تیم های معروفی بوده است که این بازیکن در آن بازی کرده است. 

اشک های گاسکوئین بعد از حذف برابر آلمان

زندگی پل به دلیل مصرف بیش از حد مشروبات الکلی به خطر افتاده است و او بارها در گوشه و کنار خیابان‌ها دیده شده است که ظاهر مناسبی ندارد. مدیر برنامه‌های پل گسکویین در همین رابطه گفته است که زندگی این بازیکن به خاطر مصرف بیش از حد الکل در خطر است. گسکوین که بارها برای ترک الکل بستری شده است، به صورت عمومی اعتراف کرده بود معتاد به الکل است. او دوبار در سال ۲۰۰۸ به خاطر رفتارهای ناشی از نداشتن تعادل روانی، توسط پلیس کشور انگلیس دستگیر و حتی کار به جایی پیش رفت که در بیمارستان بستری شده بود.

مشکل اعتیاد به الکل گسکویین از ۱۹۹۸ و اندکی پس از جدایی از همسرش آغاز شد. وابستگی شدید او به همسرش باعث شد گسکویین دچار افسردگی شود. هرچند او در مصاحبه‌هایی که درباره این اتفاق داشت، عنوان کرده از زندگی خود راضی است ولی این جدایی باعث شد تا دوران افول زندگی «گازا» شروع شود.

اوضاع جسمانی وی آنچنان وخیم شده که پزشکان مدتی پیش به او هشدار دادند در صورت ادامه روند فعلی، به زودی می‌میرد ولی این هشدارها هم نتوانسته است جلوی مصرف الکل یاغی‌ را بگیرد. شرایط برای او طوری پیش رفت که کمپین‌های مختلف به داد او رسیدند و توانستند با جمع آوری مبالغی به او کمک کنند تا بار دیگر شرایط خوبی برای زندگی کردن داشته باشد.

درخشش در تیم ملی

ستاره پیشین ۴۵ ساله تیم ملی انگلستان، کسب مقام چهارم جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و حضور در مرحله نیمه پایانی مسابقات یورو ۹۶ را در کارنامه ملی خود دارد.  گسکویین در جام جهانی ۱۹۹۰ برای تیم ملی انگلیس به میدان رفت و در نهایت در رده چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت. بازی‌های زیبای او در این رقابت‌ها از چشم مسئولان برگزاری دور نماند و او در نهایت در ترکیب بهترین بازیکنان جام قرار گرفت. این اتفاق ۶ سال بعد نیز برای او رخ داد جایی که بار دیگر نام او در تیم منتخب سال جای گرفت.

حال و روز ناراحت کننده گاسکوئین بعد از اعتیاد

این هافبک خلاق برای تیم ملی انگلیس بیش از ۵۰ بار به میدان رفت که توانست ۱۰ گل هم به ثمر برساند. خوشحالی معروف او در یورو ۹۶ که بازیکنان خودی به صورتش آب ریختند، یکی از صحنه‌های به یادماندنی از اوست که در ذهن مخاطبان نقش بسته است. متاسفانه این روزها دیدن تصاویر ناراحت کننده از او که مشابه اتفاق‌هایی است که برای جرج بست (اسطوره فقید منچستریونایتد) رخ داد، یک پارادوکس خیلی بد در ذهن علاقه مندان به گازا ایجاد کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.