پخت آش شنبه سال در شهرستان انار

به گزارش عرصه، محسن منصورابادی با اشاره به پخت آش شنبه سال در انار که به مناسبت اولین شنبه سال جدید انجام می شود، افزود: پخت آش شنبه سال یکی از رسم و رسومات مردم استان کرمان و شاید برخی استانهای دیگر است که در استان کرمان و دیار کریمان پررنگ تر انجام می شود.

وی اظهار کرد:  اکثر خانواده های شهرستان انار بصورت فردی و یا گروهی و در برخی مناطق و روستاها بصورت فامیلی دور هم‌جمع شده و اقدام به پخت آش شنبه سال می کنند و اعتقاد دارند که این کار بسیار شگون دارد.

منصورآبادی بیان کرد: در شهرستان انار این رسم و آیین از گذشته تاکنون ادامه داشته بطوریکه مردم شنبه اول سال در کنار هم بصورت گروهی با همسایگان یک کوچه و محله و یا مردم یک روستا با هم اقدام به پخت و پخش آش شنبه سال می کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر ستاد خدمات سفر شهرستان با همکاری و حمایت کامل شهرداری این آیین توسط این دستگاه در روز شنبه سال در سطح شهر به تعداد زیاد پخت می‌شود که همراه با جشن، نمایش و برنامه های شاد و متنوع است و آش بین مسافران نوروزی و مردم پخش می گردد.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان انار با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته این برنامه با همکاری شهرداری انار انجام می‌شود، افزود: جشن پخت آش شنبه امسال با حضور “خاله مهتاب” مجری برنامه های تلویزیونی کودک و نوجوان برنامه ریزی شده که امروز در پارک‌کودک‌شهر، شهرستان انار راس ساعت ۱۶ برگزار می شود.



دیدگاهها بسته شده است.