چالش انتخاباتی رباط کریم ادامه دارد/استعفای دو عضو هیئت نظارت


رباط کریم- چالش ایجاد شده در پی نحوه انتخاب اعضای هیئت اجرایی شهرستان رباط کریم ادامه داشته و با استعفای دو عضو هیئت نظارت وارد فاز جدیدی شد.

عرصه– گروه استان ها- وحید محمدی یکتا- چالش انتخاباتی شهرستان رباط کریم از لحظات اولیه انتخاب هیئت اجرایی و عدم حضور حتی یک اصولگرا در این هیئت ایجاد شد و هرچه گذشت این چالش بزرگ تر و جدی تر شد.

اولین واکنش توسط تعدادی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای و سیاسی در شهرستان و توضیحات فرماندار شهرستان رباط کریم شروع شد و با بیانیه اعتراضی حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان و استعفا یک عضو هیئت نظارت بهارستان به اوج خود رسید.

استعفا دو عضو هیئت نظارت رباط کریم

فاز جدید این اختلافات با استعفای محترم گلپایگانی و شیر علی دولتخواه دو نفر عضو اصولگرا هیئت نظارت شهرستان رباط کریم با سابقه چندین ساله حضور فعال در عرصه هیئت های نظارت برانتخابات رقم خورد.

این دو عضو در نامه های استعفا خود خطاب به محمد محمودی شاه نشین آورده اند: با توجه به عدم دعوت از معتمدین محلی فعال اصولگرای شهرستان رباط کریم و در نتیجه اعتراض اصولگرایان و علماء و ائمه جماعات و نماینده مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام نوروزی از ادامه همکاری با هیئت نظارت معذورم.

نحوه انتخاب اعضای هیئت اجرایی و نظارت موجب ایجاد شائبه و بد گمانی

از سویی دیگر حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیرکشور، رئیس ستادانتخابات کشور، رئیس هیئت مرکزی نظارت برانتخابات شورا و استاندارتهران اعتراض خود را به نحوه انتخاب هیئت اجرایی در شهرستان رباط کریم مطرح کرده است.

در این نامه آمده است: اکثراعضای هیئت نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درشهرستانهای رباط کریم وبهارستان برخلاف تبصره ۲ماده ۶۰ و بند« ق» ماده ۶۷ قانون انتخابات شوراها برگزیده شده  واکثرشان از یک سلیقه سیاسی، غیربومی، غیرمردمی( اکثرا ازروسای ادارات هستند) و با عدم توجه به معتمدین، عدم توجه به نظرائمه جمعه وجماعات، عدم تعامل بانماینده مردم انتخاب شده اند.

نوروزی در این نامه می افزاید: همچنین براساس تبصره ۱ ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هیئت های اجرایی باید از معتمدان، اقشارمختلف مردم ( ازسلایق مختلف)، از شهرهای محدوده شهرستان (ساکن شهرستان) و در بخش ها از معتمدان روستاهای بخش باشند که اکثرا نمی شود گفت معتمد مردم هستند بلکه معتمد جریان خاصی هستند چون نظر ائمه جمعه و جماعات و معتمدین لحاظ نشده است.

نماینده شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: این افراد اقشار مردم نیستند چون اکثرا روسای ادارات هستند نه اقشار مردم، باید از مردم ساکن شهرستان باشند ولی اکثرا ساکن تهران و شهرهای دیگر هستند.

وی اضافه کرده است: علیهذا هیچ یک ازموارد فوق الذکر در هیئت های نظارت و اجرایی دوشهرستان رباط کریم و بهارستان به صورت کامل رعایت نشده و موجب ایجاد شائبه و بد گمانی گردیده که درخواست می شود جهت برطرف شدن مشکلات فوق و ایجاد مشارکت حداکثری مردم که سفارش اکید رهبر معظم انقلاب است، سریعا دستورات ویژه در این راستا صادر فرمایید.

وحدت رویه بین چهره ها و جریان های سیاسی رباط کریم وجود ندارد

علی دویرانی از روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی شهرستان های رباط کریم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در خصوص چگونگی و نوع ترکیب هیئت اجرایی و نظارت طبیعی است که هر دولت با افرادی که از لحاظ سیاسی و جناحی با سلایق دولت نزدیک تر باشد راحت تر کار کند و از قرار معلوم در اکثر شهرستان ها چیدمان به همین شکل است.

وی افزود: بنده تعامل و گفتگوی رودرو را بهترین علاج این چالش می دانم و با توجه به اینکه نماینده محترم از نیروهای ارزشی، کارآمد و انقلابی هستند و فرماندار محترم هم دغدغه خاصی در برگزاری انتخابات باشکوه و سالم دارند باید با گفتمان و نشست های مشترک موانع موجود در خصوص چیدمان را حل کنند.

دویرانی با بیان اینکه امروز نیروهای بسیار خوبی در جریان اصولگرایی داریم و با قرار گرفتن این نیروها در کنار چهره های اصلاح طلب شاهد یک انتخابات بی نظیر در شهرستان خواهیم بود گفت: اصلاح طلبان و اصولگراهای منطقه را دو بال می دانیم که با قرار گرفتن در کنار هم زمینه رشد و ترقی شهرستان را منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: از مباحث پیش آمده در چند وقت اخیر می توان به این نتیجه رسید که وحدت رویه خوبی بین چهره ها و جریان های سیاسی موجود شهرستان وجود ندارد، مطلبی که سالیان سال است شهرستان رباط کریم را آزار می دهد و علی رغم‌داشتن  تاریخ  ۷ هزار ساله به علت افتراق و جدایی در بین خواص، چهره ها و جریانهای سیاسی تا به امروز با توجه به داشتن نیروهای کارآمد، توانمند و تحصیل کرده ما یک فرماندار از بین بومی ها یا افراد ساکن نیروهای شهرستان نداشتیم و اغلب مدیران و روسای ادارات به جز یک یا دو اداره از بیرون شهرستان منصوب شده اند.

این روزنامه نگار با سابقه منطقه گفت: به نظرم علت و ریشه اختلاف یا بهتر عنوان کنم چالش پیش آمده را در بین نیروها و افرادی که در جریانهای سیاسی منطقه نقش دارند باید جستجو کرد، امروز بزرگترین آفت که شهرستان را تهدید می کند اختلاف شدیدی است که در بین خواص و چهره های سیاسی در جریان است و علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته برای نشست مشترک بین اصولگرایان و اصلاح طلبان شهرستان به علت اختلاف چند چهره از هر دو جریان تا به امروز بعد از گذشت چندین سال هیچ نشست مشترکی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان برگزار نشده است.

به هر تقدیر، باید منتظر ماند و دید در نهایت چالش به وجود آمده در انتخابات پیش رو در شهرستان رباط کریم چطور مدیریت شده و زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.