دوچرخه سواری نیمه استقامت در جاده بی تدبیری

به گزارش عرصه، داستان دوچرخه سواری و حضور مقطعی مربیان در تیم ملی انگار تمامی ندارد و قرار نیست شاهد حضور طولانی مدت مربیان در تیم های ملی دوچرخه سواری ایران باشیم. قبلا در بخش سرعت مربیان خارجی در حال رفت  و آمد بودند  تا اینکه در نهایت فدراسیون ابوحیدری را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد و یک سال است همچنان تیم ملی سرعت با محمد ابوحیدری کار می کند، فعلا هم خبری از تغییرات نیست که البته اثرات آن را به وضوح در نتیجه و عملکرد رکابزنان دیده ایم.

در بخش کوهستان هم با وجود پیشرفت هایی که ایران در این مدت داشته و حتی به مدال قهرمانی آسیا هم رسید اما برخی به دنبال حذف پریموش مربی اسلوونیایی تیم ملی کوهستان و بازگرداندن هنری هنریکس هلندی بودند که البته موفق نشدند و پریموش همچنان در سمت خود باقی ماند.

اما در آن سوی میدان تیم ملی نیمه استقامت و استقامت همانند گذشته در وضعیت نابسامانی به سر می برد. پنج ماه پیش که حسین عسگری سرمربی تیم ملی شد تصور می شد با برنامه هایی که دارد بالاخره شاهد این باشیم تیم ملی نیمه استقامت و استقامت هم تکانی بخورند و برخی از ماده های آن که مرده است، دوباره زنده شود. اما  اکنون به دلایلی همکاری عسگری و فدراسیون فعلا به بن بست خورده است. نتیجه بی ثباتی در بخش نیمه استقامت را در می توان در کسب سهمیه های کاپ جهانی مشاهده کرد که در سرعت سهمیه داریم اما در نیمه استقامت خیر. جدا از مسئله کاپ جهانی، تا چند ماه دیگر مسابقات قهرمانی آسیا پیست  و جاده پیش روی دوچرخه سواری ایران است اما تیم ملی نیمه استقامت و استقامت بدون سرمربی است. در شرایطی که رقبای ایران برای قهرمانی آسیا  و مهمتر از آن بازی های آسیایی در حال آماده شدن هستند، فدراسیون تازه باید به دنبال مربی باشد.

احتمالا برای قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ هم اگر رکابزنان باتجربه همچنان نسبت به حضور در تیم ملی بی میل باشند، تنها باید بر روی مدال های نفراتی مثل امیر حسین جمشیدیان  و محمد گنج خانلو که بر اساس پتانسیل  و توانایی خود مدال می گیرند، حساب کنیم.

در این دو سال اخیر شاهد افت ایران در بخش نیمه استقامت و استقامت بودیم و سرآمدی ایران در برخی از ماده های المپیکی مثل تعقیبی تیمی و مدیسون اکنون دیگر به فراموشی سپرده شده است و به طور کلی در بخش نیمه استقامت و استقامت برنامه ریزی اساسی نشان از پیشرفت باشد، دیده نمی‌شود.

در ادامه نگاهی به نتایج ایران در بخش نیمه استقامت و استقامت قهرمانی آسیا دو سال اخیر داریم:

نتایج ایران در نیمه استقامت و استقامت قهرمانی آسیا ۲۰۱۷
ماده ها  بزرگسالان امید جوانان
اومنیوم سیزدهم نقره
دورامتیازی ششم پنجم
اسکرچ نقره طلا
تعقیبی انفرادی دهم هفتم
تعقیبی تیمی هفتم نتیجه نگرفت
مدیسون پنجم
استقامت جاده نهم، بیست و سوم، سی و هشتم و یک نفرهم مسابقه را به پایان نرساند برنز ، بیست چهارم، سی و هفت و سی و هشت برنز، چهاردهم،  یک نفر هم مسابقه را به پایان نرساند
تایم تریل انفرادی دهم  یازدهم دهم
تایم تریل تیمی  چهارم

نتایج ایران در نیمه استقامت و استقامت قهرمانی آسیا ۲۰۱۶
ماده ها بزرگسالان  امید  جوانان
اومنیوم چهارم
دورامتیازی پنجم چهارم
اسکرچ پنجم برنز
تعقیبی انفرادی پنجم ششم
تعقیبی تیمی ایران شرکت نکرد ایران شرکت نکرد
مدیسون چهارم
استقامت جاده هفتم، دهم، یازدهم و یک نفر هم مسابقه را به پایان نرساند طلا، برنز و مقام نهم یازدهم و دو نفر مسابقه را به پایان نرساندند
تایم تریل انفرادی برنز ششم نقره



دیدگاهها بسته شده است.