خوشرو : زنان قربانیان اولیه گروه‌های تروریستی هستند


نماینده ایران در سازمان ملل، دخالت، حملات نظامی، اشغالگری، تلاش برای تغییر رژیم و ظهور گروه های تروریستی و افراط گرا در غرب آسیا را باعث ناامیدی بسیاری از زنان برای آینده‌ای بهتر دانست.

به گزارش عرصه ، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست عمومی شورای امنیت با عنوان «زنان، صلح، امنیت» گفت متاسفانه زنان یکی از قربانیان اولیه گروه‌هایی تروریستی همچون داعش، القاعده، بوکوحرام و الشباب به شمار می‌آیند و جهان شاهد جنایات این گروه ها در عراق و سوریه بوده است.

وی گفت در عین حال نباید ساده اندیش بود و تصور کرد با حذف فیزیکی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه این گونه جنایات علیه زنان به پایان می رسد چرا که رفتار این گروه ها ریشه در انحراف تفکیری دارد و آن نیز براساس نفرت و نفی دیگران استوار است که جامعه بین المللی باید مبارزه خود را با حامیان و ایجاد کنندگان گروه های تکفیری ادامه دهد.

خوشرو در ادامه با اشاره به نقش زنان ایران گفت زنان بخش پویای جامعه ایران را تشکیل می دهند و در فرآیندهای سیاسی کشور به عنوان رای دهنده و منتخب مشارکت فعالی دارند.

وی تصریح کرد آموزش زنان در ایران سنگ بنای توانمندسازی آنها بوده و در چهار دهه گذشته همواره ادامه داشته و تقویت شده است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، همچنین به مشارکت زنان ایران در اقتصاد و بخش خصوصی و جامعه مدنی ایران اشاره کرد.

خوشرو در پایان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا علیه ایران گفت این تحریم‌ها که با بهانه‌های واهی اعمال می شود نقض حقوق انسانی مردم ایران به ویژه حق پیشرفت است.



دیدگاهها بسته شده است.