تاکید رئیس هلال احمر بر لزوم حمایت از کمپین «قند پارسی»

به گزارش عرصه، علی‌اصغر پیوندی در نشست مدیران عامل استان‌ها و معاونین جمعیت هلال احمر، حضور خود در این نهاد را به مثابه اندوخته‌ای در آخرت عنوان کرد و فضای هلال احمر را توام با عشق و دوستی دانست و گفت: فضای کار در جمعیت هلال احمر به دلیل ارتباط نزدیک با مردم بسیار متفاوت‌تر از سایر مجموعه‌هاست و تا در دل جمعیت قرار نگیریم نمی‌توانیم این تفاوت را حس کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه هلال احمری‌ها تا پایان عمر داوطلب جمعیت خواهند ماند، افزود: برای کار کردن در جمعیت هلال احمر باید ارتباط گسترده و تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشیم به گونه‌ای که حتی اگر به ظاهر هم از این مجموعه جدا شدیم تا پایان عمر داوطلب جمعیت هلال احمر باقی بمانیم و با کار، تلاش و عشق بر اعتبار جمعیتی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد بیفزاییم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جلساتی نیز در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد، اظهار کرد: حضور در استان‌ها و بازدیدهای میدانی بسیار اهمیت دارد چراکه حس کار کردن در انسان را متفاوت می‌کند و ما می‌توانیم با در نظر گرفتن بضاعت خود و توانمندی استان‌ها عملکرد بهتری را ارائه دهیم.

برنامه پنج ساله ملاک کار اعضای هلال احمر باشد

پیوندی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر اظهار کرد: برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر براساس راهبرد ۱۰ ساله و تلاش‌های فراوان اعضای جمعیت و همچنین کارشناسان داخلی و خارجی ارائه شده است که اگرچه نواقصی دارد اما مبنای کار ما خواهد بود.

وی گفت: مسیر خوب و آرام به ما کمک می‌کند که هزینه‌ها کم و فعالیت‌ها تاثیرگذارتر شود و هموار بودن این راه با تکیه بر برنامه پنج ساله میسر خواهد شد.

با وجود هلال احمر، مردم همیشه احساس امنیت دارند

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر مدیریت منابع موجود خاطرنشان کرد: ماهیت جمعیت هلال احمر متفاوت از سایر نهادهاست. این جمعیت علی‌رغم خیریه بودن، معین دولت محسوب می‌شود و پیرو صحبت معاون اول رئیس‌جمهور «با وجود هلال احمر ما همیشه احساس امنیت داریم و اگر حادثه‌ای رخ دهد لباس‌قرمزها به سرعت در صحنه حاضر می‌شوند».

به گفته پیوندی، وجود اعتماد عمومی اقشار جامعه به هلال احمر نقطه قوت جمعیت به حساب می‌آید اما اگر پاسخ درست و منطقی ندهیم این نقطه قوت تبدیل به نقطه ضعف می‌شود و ممکن است اعتبار خود را از دست بدهیم.

کسب منابع پایدار برای تزریق به جمعیت باید در اولویت قرار گیرد

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه باید روی املاک و مستغلات هلال احمر، حساسیت خاصی وجود داشته باشد، گفت: باید بتوانیم پیرو اهداف جمعیت و در جهت فعالیت‌های خیرخواهانه منابع خود را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر تلاش برای گرفتن بودجه از دولت و نیز ارتقای همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد تصریح کرد: باید بتوانیم از هر راهی منابع و سرمایه وارد جمعیت کنیم و در همین زمینه ارتباط خود با سازمان‌های دیگر را گسترش دهیم و در جهت کسب منابع پایدار تلاش کنیم.

به‌کارگیری نیروهای خلاق در اولویت است

پیوندی، به‌کارگیری نیروهای خلاق و با اخلاق را در اولویت دانست و گفت: باید نیروهای خلاق، میانه‌رو، معتدل و با اخلاق را به کار گیریم و اولویت را بر استفاده از نیروهای داخلی قرار دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: باید از کسانی که در وجودشان عشق و ایثار برای کار کردن وجود دارد بهره ببریم تا در آینده همین افراد به عنوان مدیر در جمعیت فعالیت کنند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، باید بر پایه منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت تدبیر و امید این مسیر را طی کرد.

پیوندی با بیان اینکه باید تفکر سیاسی داشته باشیم اما لباس سیاست‌زدگی بر تن نداشته باشیم، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر جای خدمات اجتماعی و فرهنگی است، جایی که تحلیل درست سیاسی می‌شود اما از سیاست‌زدگی خبری نیست. بنابراین باید بتوانیم براساس اصول هفتگانه و دیدگاه‌های مختلف برای مردم کار کنیم و با صاحبان قدرت تعامل سازنده داشته باشیم.

هلال احمر در میان مردم معتبر است

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه جمعیت، داشتن اعتبار در میان مردم است، گفت: اعتبار جمعیت در میان مردم حاصل تلاش صد ساله و علاقه مردم به کار خیر است که ما باید قدر این اعتبار را بدانیم و نباید کاری کنیم که این اعتبار خدشه‌دار شود و مدیون همه افرادی که تمام عمر خود را داوطلبانه در این راه گذاشتند بشویم.

وی با تاکید بر اینکه اساس کار ما ارتباط نزدیک با مردم است، گفت: مردم باید اهداف ما را خوب متوجه شوند و باید بدانند این تشکیلات به دنبال چه ایده و آرمانی است. به همین منظور باید به مردم نزدیک شویم تا همه از اهداف و عملکرد ما آگاه شوند.

پیوندی با بیان اینکه آگاه‌سازی مردم با آموزش همگانی محقق خواهد شد، گفت: تمرکز بر آموزش همگانی نتایج خوبی به همراه خواهد داشت که از این طریق با دغدغه و هزینه کمتر، زودتر به جواب خواهیم رسید.

امداد و نجات، مطالبه عمومی است

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بحث امداد و نجات، مطالبه عمومی است، گفت: امداد و نجات زیرساخت و تلاش می‌خواهد، باید نیروهایش آماده و انبارش همیشه پر باشد، در واقع به این موضوع باید با حساسیت نگاه کنیم و ضرورت دارد تا مدیران ۲۴ ساعته در دسترس باشند.

وی تاکید کرد: در بحث امداد هوایی پیشرفت کرده‌ایم اما باید انبار اقلام ضروری، ناوگان امدادی و تجهیزات لجستیک تا پایان سال مجهزتر شوند.

پیوندی با تاکید بر مهم دانستن ظرفیت جوانان و داوطلبان در هلال احمر اظهار کرد: توجه به جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد چراکه جمعیت هلال احمر به این ظرفیت نیاز دارد و باید تقویت شود.

برای حمایت از مردم میانمار به کمپین «قند پارسی» بپیوندید

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت کمپین «قندپارسی» برای کمک به مردم مسلمان میانمار اظهار کرد: مدیران عامل استان‌ها تاکنون برای کمک به مردم مسلمان میانمار تلاش بسیاری کرده‌اند و امید است که این تلاش‌ها برای جمع شدن مبلغ خوبی برای کمک به آوارگان میانمار ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه کمک به مردم مظلوم میانمار نشان از نوع‌دوست بودن مردم ایران و بشردوستانه بودن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر دارد، خاطرنشان کرد: استمرار کمک به مردم مسلمان میانمار آبروی نظام و نشان حاکمیت و نوع‌دوستی مرم ایران به شمار می‌رود چراکه این آوارگان در شرایط بسیار اسفناکی قرار دارند و استان‌ها باید بر پایه توانمندی خود به افزایش این کمک‌ها تداوم بخشند.

فرهنگ کمک به نیازمندان زیر پرچم هلال احمر باید نهادینه شود

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی نیز تصریح کرد: علاوه بر چند استانی که مسئول خدمات‌دهی به زوار هستند، دیگر استان‌ها هم باید برای پوشش خوب این مراسم کمک کنند.

وی گفت: ارائه خدمات درمانی به تنهایی در خارج از کشور بر عهده هلال احمر است و هیچ ارگان دیگری نمی‌تواند در این امر دخالت کند ولی زیر پرچم هلال احمر دیگران می‌توانند کمک‌های خود را ارائه دهند.

پیوندی بر لزوم ارتباط گسترده و تعامل مناسب با زیرمجموعه‌ها تاکید کرد و گفت: سیستم با بهره‌گیری از ارتباط منطقی با زیرمجموعه‌ها به نتایج بهتری خواهد رسید و مسیر را آسان‌تر طی خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با تاکید بر نقش رسانه‌ها اظهار کرد: کار رسانه نمایش دادن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر است و ارتباط با رسانه باید در حد معمول و معقول همواره وجود داشته باشد.

در جمعیت هلال احمر همکاری‌ها بر مبنای رفاقت است

همچنین در این نشست، مصطفی محمدیون دبیر کل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه همواره در جمعیت هلال احمر رفاقت و دوستی پابرجا بوده است، گفت: همواره میان حوزه دبیرکل و استان‌ها رفاقت، دوستی و نیز حس تعلق خاطر متقابل وجود داشته است که همین موضوع این حس را در ما ایجاد کرده تا جمعیت را از خود بدانیم.

وی با بیان اینکه این احساس مالکیت و تعلق خاطر حس رضایت را در میان اعضای جمعیت هلال احمر به وجود آورده است، اظهار کرد: علی‌رغم رفاقت‌ها و دوستی‌ها که مبنای کار ما در جمعیت بوده است، سرعت عمل و شفافیت در کار و عملیات به خوبی در عملکرد هلال احمر نمایان بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در مسائل مالی و اداری مراودات بدون تعارف بوده است، افزود: ماحصل این ادبیات، کمک به جمعیت هلال احمر به منظور تحقق اهداف این نهاد بوده که همواره همه مدیران بر مبنای شفافیت در کار و با صمیمیت به این روند ادامه داده‌اند.

در این نشست، همه مدیران عامل استانی با ارائه توضیحاتی به معرفی توانمندی‌ها و چالش‌های استان خود پرداختند.



دیدگاهها بسته شده است.