رسوایی جدید علیه هیلاری کلینتون

به گزارش عرصه؛ تارنمای خبری تلگراف گزارش داد؛ «دانا برزیل» رئیس سابق کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا پنجشنبه شب (به وقت محلی) از توافقی پنهانی میان این کمیته و ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، وی در کتاب جدید خود موسوم به «هک ها: داستان نفوذ و اختلالی که دونالد ترامپ را به کاخ سفید رساند» از توافقی پرده برداشته است که در اوت سال ۲۰۱۵ میان کمیته ملی حزب دمکرات و ستاد انتخاباتی کلینتون منعقد شده بود.

ستاد کلینتون برمبنای این توافق کنترل تمامی امور مالی و راهبردی حزب دمکرات را به دست گرفته بود. این توافق در زمانی منعقد شده بود که دمکرات‌ها بدهی‌های سنگینی از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ داشتند.

این در شرایطی که کمیته‌های احزاب آمریکا وظیفه دارند تا پیش از پایان رسمی رقابت‌های داخلی برای انتخاب نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری، موضعی یکسان و بی‌طرف داشته باشند.

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت تنها رقیب جدی کلینتون در رقابت‌های داخلی دمکرات‌ها بود اما با وجود کسب حمایت‌های گسترده مردمی، سرانجام به علت عدم برخورداری از حمایت مقام‌های کلیدی حزب ناچار به کناره‌گیری شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پس از اظهارات روز پنجشنبه دانا برزیل در صفحه توئیتر خود نوشت: کمیته ملی دمکرات نامزدی حزب را با تقلب از برنی سندرز گرفت … تبانی و دروغ‌پردازی واقعی این است و نقض اساسی قوانین انتخاباتی به شمار می‌رود؛ دستگاه قضایی کجاست؟

ترامپ خود متهم به تبانی با روسیه برای هک سرورهای حزب دمکرات و افشای ایمیل های مقام های ارشد این حزب شده است. این رویداد که چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، از جمله مواردی است که کمک شایانی به پیروزی جمهوریخواهان کرد.

 

 



دیدگاهها بسته شده است.