کودک ۶ ساله در آسانسور به دام مرد شیطان صفت ۶۰ ساله افتاد!

به گزارش عرصه؛ اوایل تابستان سال ۹۴ مردی با مراجعه به اداره پلیس تهران از پیرمرد همسایه‌شان شکایت کرد. او در توضیح ماجرا گفت: «پسر شش ساله‌ام – پدرام – را برای کلاس‌های تابستانی ثبت‌نام کرده بودم. روز قبل بعد از تعطیلی کلاس‌هایش هنگام ورود به ساختمان، پیرمرد همسایه که ناصر نام دارد با نیتی شوم او را ربوده و سپس رها کرده است. ناصر چند سالی است در یکی از واحدهای ساختمان سکونت دارد و تنها زندگی می‌کند. » شاکی در ادامه گفت: «روز حادثه پدرام در آسانسور می‌خواست شماره طبقه خودمان را بزند که ناصر او را فریب می‌دهد و به خانه‌اش می‌برد اما پسرم وقتی از نیت او باخبر می ‌شود از ترس شروع به گریه و زاری می‌کند. مرد همسایه وقتی بی‌قراری ‌های پدرام را می‌بیند به او یک ۵ هزار تومانی می‌دهد تا وقتی به خانه برگشت با کسی در این مورد حرفی نزند.» 

بعد از طرح شکایت و بازجویی از پسر خردسال، مأموران ناصر ۶۰ ساله را بازداشت کردند. او ابتدا سعی داشت با بی‌اطلاعی پلیس را گمراه و جرمش را انکار کند اما در مراحل بعدی بازجویی بالاخره لب به اعتراف گشود و گفت: «بعد از فوت همسرم تنها زندگی می‌کنم و فرزندانم هرازگاهی به خانه‌ام می‌‌آیند. این تنهایی باعث شده بود در زندگی همسایه ‌ها کنجکاوی کنم تا اینکه فهمیدم پدرام به کلاس می‌رود و ساعت‌های کلاس او را به خاطر سپردم. آن روز پسر خردسال را به بهانه خوردن شیرینی و شکلات به خانه‌ام بردم اما پدرام وقتی فهمید اجازه نمی‌دهم از خانه بیرون برود بی‌قراری و بی‌تابی کرد. دلم سوخت و به او مبلغی دادم تا برای خودش خوراکی بخرد و از این ماجرا به کسی حرفی نزند.»

با این توضیحات، متهم روانه زندان Prison و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده به ریاست قاضی اصغرزاده و مستشار توکلی، شاکی بار دیگر شکایت خود را مطرح کرد و گفت: «این حادثه تأثیر بدی در روحیه فرزندم گذاشته و من و مادرش خیلی سعی می‌کنیم او را آرام کنیم تا ترس روز حادثه از ذهنش بیرون برود. حالا هم از متهم شکایت دارم و درخواست می‌کنم تا مجازات شود.» سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و بعد از شرح ماجرا در آخرین دفاعش گفت: «قبول دارم وسوسه شیطان شدم اما قصد آدم ‌ربایی نداشتم. از شاکی می‌خواهم به خاطر آبروی چندساله‌‌ام مرا ببخشد و هیئت قضایی در مجازاتم تخفیف قائل شود.»

در پایان هیئت قضایی بعد از آخرین دفاع متهم بنا به مدارک موجود در پرونده، متهم را به اتهام شروع به آدم‌ربایی به چهار ماه حبس محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات شعبه ۲۴ دیوان مورد تأیید قرار گرفت. 

 



دیدگاهها بسته شده است.