وضعیت استخدام‌های وزارت بهداشت در سال ۹۶/نیاز به ۱۷۰هزار نیروی غیرهیات‌علمی

دکتر ابراهیم گلمکانی در گفت‌وگو با عرصه، درباره وضعیت تامین نیروی انسانی در وزارت بهداشت افزود: واقعیت این است که میزان نیروی انسانی‌ در وزارت بهداشت هم در زمینه تعداد پزشک و پرستار و هم در تعداد سایر کارکنان، متناسب با استانداردهای جهانی نیست؛ به طوریکه میزان نیروی انسانی ما نسبت به استانداردهایی که در دنیا به ازای تخت، جمعیت و یا تعداد بیمار وجود دارد، کمتر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با بیان اینکه بارها درخواست کردیم تا مجوز استخدام نیرو برای وزارت بهداشت صادر شود، گفت: خوشبختانه در سال گذشته مجوز خوبی برای وزارت بهداشت صادر شد، اما امسال هنوز نتوانسته‌ایم به آنچه انتظار داریم برسیم و امیدوارم تا پایان سال بتوانیم مجوزهای بیشتری دریافت کنیم تا متناسب با نیازهایمان جذب نیرو داشته باشیم.

برنامه وزارت بهداشت برای استخدام ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سال جاری

وی با بیان اینکه در این زمینه مجلس و سازمان مدیریت می‌توانند به وزارت بهداشت کمک کنند تا تعداد نیروی انسانی در این حوزه را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کنیم، اظهار کرد: در سال گذشته مجوز استخدام ۱۶ هزار نیروی غیرهیات‌علمی و ۱۰۰۰ نیروی هیات علمی صادر شد و برای سال جاری نیز استخدام ۱۱ هزار و ۵۰۰ نیرو را در برنامه داریم که مجوز آن صادر شده است.

نیاز وزارت بهداشت به ۱۷۰ هزار نیروی غیرهیات‌علمی

گلمکانی تاکید کرد: البته تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم؛ به طوریکه در حوزه نیروهای هیات علمی حدود ۹۰۰۰ نیرو و در حوزه نیروهای غیر هیات‌علمی و کارمندان نیز حدود ۱۷۰ هزار نفر نیازمندیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در ادامه درباره بحث تجمیع بیمه‌ها و اینکه آیا امکان طرح مجدد آن در مجلس شورای اسلامی وجود دارد یا خیر؟ گفت: به عنوان یک کارشناس می‌گویم که باید ساختار بیمه‌ای ما در حد و سطح پایه یکسان و یکنواخت شده و خدمات‌مان به صورت یکنواخت باشد. این کار را می‌توانیم با روش‌های مختلف مانند تجمیع بیمه‌ها و … انجام دهیم. به هر حال باید به تدریج به این سمت حرکت کنیم.



دیدگاهها بسته شده است.