اقتصاد چین آزادتر می‌شود


رییس‌جمهور چین در سخنرانی خود در نشست اپک در ویتنام وعده داد که فضای اقتصاد چین را آزادتر کند و دوباره از کشورهای آسیایی درخواست کرد که همکاری نزدیکی با هم داشته باشند.

به گزارش عرصه، به نقل از رویترز، شی ‌جین‌پینگ، رییس‌جمهور چین در سخنرانی خود در نشست شورای همکاری اقتصادی آسیا اقیانوسیه (اپک) در ویتنام وعده داد که فضای اقتصاد چین را آزادتر کند و دوباره از کشورهای آسیایی درخواست کرد که همکاری نزدیکی با هم داشته باشند.

این اضهارات بر تلاش‌های شی جین‌پینگ برای حمایت از سیستم تجارت چندجانبه تاکید دارد و در نقطه مقابل آن‌چه در آخر هفته توسط رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ ارائه شد قرار دارد. او از توافق تجاری ترانس پاسیفیک (تی‌پی‌پی) خارج شد و در این نشست گفت که آمریکا توافقات تجاری دوجانبه را دنبال می‌کند.

شی جین‌پینگ گفت کشور او همچنان به اشتغال وطنی اولویت میدهد و تضمین می‌کند که توسعه اقتصادی در خانه از ایجاد شغل حمایت کند.

رییس‌جمهور چین به سران اپک گفت: چین فضا را از این هم بازتر می‌کند و توسعه این کشور حتی سودهای بیشتری برای بقیه دنیا به همراه خواهد داشت.

شی اضافه کرد که چین در سال‌های اخیر ۱۳ میلیون شغل جدید در شهرها و شهرک‌های خود ایجاد کرده است.

شی گفت: بازسازی اقتصادی نباید با هزینه از دست رفتن اشتغال انجام شود. بلکه اشتغال پایدار فضای آزادتری برای اصلاحات و توسعه فراهم می‌کند.



دیدگاهها بسته شده است.