نقش مخرب خودروسازان در آلودگی هوا

امرالله امینی در گفت‌وگو با عرصه، اظهار کرد: متاسفانه با فرا رسیدن فصل سرما به دلیل پدیده وارونگی هوا آلودگی هوای کلانشهرها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه خودروها یکی از منابع اصلی آلودگی هوا در کلانشهرها هستند، خاطرنشان کرد: در این زمینه خودروسازان با ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی نقش مخرب اصلی را بر عهده دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: متاسفانه تکنولوژی برخی خودروهای در حال تولید مربوط به دو تا سه دهه پیش بوده و این خودروها به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی آلودگی بیشتری نسبت به خودروهای جدید تولید می‌کنند.

وی افزود: اگرچه طبق سیاست‌گذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان ملزم به توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت و قدیمی شده‌اند اما همچنان این خودروها تولید می‌شوند.

امینی با بیان اینکه با توقف تولید خودروهای قدیمی و بی‌کیفیت مطمئنا آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید فشار بر خودروسازان را افزایش دهد تا این شرکتها هرچه زودتر ملزم به از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و آلاینده شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروسازان بین‌المللی برای کاهش آلودگی هوا به سمت تولید خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کرده‌اند بنابراین خودروسازان داخلی نیز باید هر چه سریعتر ملزم به تولید خودروهای برقی و پاک شوند.

–  



دیدگاهها بسته شده است.