گمانه زنی های تازه درباره زمان کناره گیری پادشاه عربستان به نفع پسرش

به گزارش عرصه؛ به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی دیلی میل؛ پادشاه عربستان به زودی از مقام خود کناره می گیرد تا تاج و تخت را به پسر سی و دو ساله اش بدهد که به تازگی بازداشت هایی را به بهانه مقابله با فساد در خاندان سلطنتی انجام داده است و افراد بازداشت شده را در یک هتل بسیار مجلل نگهداری می کند. 
یک منبع نزدیک به خانواده سلطنتی به صورت اختصاصی به دیلی میل گفته است هفته آینده پادشاه سعودی از مقام خود کنار می رود و پسرش را به عنوان جانشین معرفی می کند.
این حرکت، آخرین گام ولیعهد محمد بن سلمان سی و دو ساله برای قبضه کردن قدرت به شمار می آید که اوایل این ماه، با بازداشت بیش از چهل نفر از شاهزادگان و وزرای دولتی شروع شد که بهانه آن مقابله با فساد بود. 
این منبع گفته است ملک سلمان فقط به عنوان چهره ای نمادین ادامه حضور خواهد داشت و عملا مسئولیت اداره کشور را به پسرش می دهد. این منبع همچنین گفته است در صورتی که اتفاقی بسیار خاص در کشور روی ندهد، ملک سلمان محمد بن سلمان را در هفته آینده به پادشاهی سعودی منصوب می کند. در واقع ملک سلمان همان نقشی را در عربستان بازی خواهد کرد که ملکه انگلیس بازی می کند و فقط عنوان خادم حرمین شرفین را برای خود نگه خواهد داشت.
این منبع بلند پایه گفته است با روی کار آمدن محمد بن سلمان، وی تمرکز خود را روی ایران قرار می دهد . 
وی همچنین روی کمک نظامی اسرائیل برای از میان بردن حزب الله حساب باز کرده است. محمد بن سلمان به این نتیجه رسیده است که باید به ایران ضربه بزند و برخلاف بزرگان خانواده سلطنتی، حزب الله هدف دوم وی خواهد بود و برای همین هم امیر کویت در نشست خصوصی وی را گاو خشمگین خطاب کرده ا ست. 
محمد بن سلمان به دنبال آتش افروزی در لبنان است و امید به حمایت نظامی اسرائیل دارد. وی هم اکنون نیز به اسرائیل قول میلیارد ها دلار کمک اقتصادی مستقیم را در صورت موافقت برای همکاری داده است. بن سلمان بدون کمک اسرائیل قادر به مقابله با حزب الله در لبنان نیست. 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیت های خود حمایت کاملش را از ولیعهد و پادشاه عربستان اعلام کرده است.

 



دیدگاهها بسته شده است.