آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟

به گزارش عرصه، موزه هنرهای معاصر تهران این‌روزها میزبان مجسمه‌های تونی کرگ، هنرمند انگلیسی-آلمانی است.در این نمایشگاه ۶۰ مجسمه و ۱۴۰ اثر روز کاغذ به نمایش گذاشته شده که قدیمی‌ترین اثر آن متعلق به سال ۱۹۷۰ و جدیدترین اثر تونی کرگ برای این نمایشگاه به ابتدای همین سال میلادی بازمی‌گردد.

نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که دوم آبان ماه افتتاح شد، تا ۲۲ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

خانه هنرمندان ایران

در دوازدهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز ـ گرافیست، طراح و تصویرگر ـ نمایشگاه تصویرسازی‌های این هنرمند به همراه نمایشگاه آثار مارکوس وایسبک ـ طراح گرافیک و استاد دانشگاه باوهاس وایمار آلمان ـ و نمایشگاه منتخبی از آثار خسرو بیات به مدت یک هفته از سوم آذرماه در نگارخانه‌های ممیز، پاییز، زمستان و میرمیران برپا خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه‌ها به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری ایده‌پارسی

 نمایشگاه گروهی نقاشی با نام «سمت نو» با آثاری از ۱۳ هنرمند  به نمایش گذاشته می شود؛ این آثار با رویکرد و نگاهی نو به نقاشی پرتره خلق شده‌اند .

نمایشگاه «سمت نو» با آثاری از اکرم وحید ، سوگل احدی ، ملیکا فرهادی ، سمیرا حسینیان ، افروز نظر الهویی ، طیبه اردکانی ، لیلا اکبری ، سیاوش پور محمد ، علی بهشتی ، مینا هاشمیان ، محبوبه جلیلوند ، زهرا سجادی فر، متین محقق  ، سوم آذر ماه در گالری ایده پارسی افتتاح می‌شود و تا ۸  آذر پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

گالری فردا

آثار آبرنگ فیروزه بختیاری در نمایشگاهی با نام «خیال فیروزه‌ای» در گالری فردا به نمایش درخواهد آمد.

این هنرمند در این نمایشگاه به خلق آثاری پرداخته که فضای آبرنگ را با ایسم‌های جدید هنری و هنر معاصر دنیا درآمیخته و به جای کار بر روی متدهای قدیمی آبرنگ، هنری را به نمایش درآورده است که از نظر فضاسازی بسیار مدرن هستند. در این نمایشگاه نزدیک به ۴۰ اثر از این هنرمند به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه از ۳ آذرماه تا نهم این ماه در گالری فردا برپا خواهد شد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاه گروهی «طراحان معاصر» با مجموعه‌ای از آثار حمید اندرز، علی ذاکری، مهشید رحیم تبریزی، رضا لواسانی، علی ندایی و الهام یزدانیان در نگارخانه این مجموعه فرهنگی – هنری برگزار می‌شود.

رویکرد این مجموعه آثار به طراحی، توجه به فرم، فیگور، خطوط انسجام یافته و آبستره، ترکیب خطوط و فرم‌ها بوده که همگی برگرفته از احساس و اندیشه هنرمندان حاضر در این نمایشگاه است.

ین نمایشگاه عصر جمعه سوم آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در شهر کتاب فرشته واقع در خیابان دکتر شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، پلاک ۱۶۷۱ افتتاح می‌شود. علاقمندان می‌توانند تا ۱۴ آذرماه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ از آن دیدن کنند. نمایشگاه روزهای شنبه تعطیل است.

گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی‌های رضا نصرتی با عنوان «رز و زنگار» جمعه سوم آذرماه ۹۶ در گالری ساربان افتتاح می‌شود و به مدت ۱۰ روز برپاست. نصرتی در این نمایشگاه که محصول نزدیک به سه سال فعالیتش است به عناصر ساده و پیرامونی مانند گل و درخت پرداخته و توانسته با افزودن لحن شخصی و  نگاهی متفاوت معنایی جدید به آن‌ها بدهد.

نمایشگاه «رز و زنگار» از جمعه سوم تا دوشنبه سیزدهم آذر ماه سال جاری،همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ برقرار است.

گالری بن

نمایشگاه گروهی نقاشی «روی دیگر» در گالری بن برگزار می‌شود. این نمایشگاه سوم آذر افتتاح شده و تا هشتم همین ماه ادامه دارد. سارا جمالی رئوفی، مونا زند، سامیه شاه‌چراغی، سمیره عبدی، غزاله عرفانی، مهسا کرمی، مرجان نعمتی، زهرا نوایی، الهام یزدانیان هنرمندانی هستند که آثار آن‌ها در این نمایشگاه به روی دیوار می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی درکه، خیابان احمدپور، پلاک ۶۰ بروند.

گالری مژده

نمایشگاه عکس‌های بابک حقی، جمعه سوم آذرماه در گالری مژده افتتاح می‌شود؛ «ضربه دوازدهم» نام این مجموعه است که یازده عکس را در بر می‌گیرد.به گفته این هنرمند، نظریه یونگ در راستای احساسات درونی انسان‌ها ایده اصلی این نمایشگاه است.

برای این نمایشگاه بابک کیوانی از هنرمندان عرصه موسیقی، اثری موسیقایی را ساخته که در نمایشگاه پخش خواهد شد.

نمایشگاه «ضربه دوازدهم» تا دهم آذرماه در گالری مژده واقع در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند غیر از شنبه و دوشنبه، جمعه ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ و سایر روزها از ساعت ۱۲ الی ۲۰ به بازدید از این نمایشگاه بپردازند.



دیدگاهها بسته شده است.