صلیب سرخ می‌تواند از توانمندی جمعیت هلال احمر استفاده کند


معاون اول رییس جمهوری بر توسعه همکاری های جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی تاکید کرد و گفت: فدراسیون جهانی صلیب سرخ می تواند از توانمندی های جمعیت هلال احمر استفاده کند.

به گزارش عرصه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در دیدار الحاج اس سی دبیر کل فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ضمن قدردانی از ابراز همدردی وی با مردم زلزله زده کرمانشاه، ‌اظهار کرد: این زلزله ویژگی منحصر بفردی داشت و در دهه های اخیر بی سابقه بود و باعث شد که منطقه بسیار وسیعی در غرب کشور و بخصوص استان کرمانشاه تحت تاثیر این زلزله قرار گیرد و ۷ شهر و بیش از ۱۹۰۰ روستا در اثر زلزله دچار آسیب شدند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه توانمندی سازمان های امداد و نجات ایران و بخصوص جمعیت هلال احمر باعث شد که در ساعات اولیه پس از زلزله اقدامات خوبی در راستای کمک رسانی به زلزله زدگان صورت گیرد.

جهانگیری ادامه داد : در جریان زلزله بیش از ۴۸۰ نفر جان خود را از دست دادند و هزاران نفر مصدوم شدند و یکی از اقدامات استثنایی و کم نظیر در کمک رسانی به زلزله زدگان، اعزام ۷ هزار نفر مصدوم به مراکز درمانی در مدت زمانی کوتاه بود که این کار از طریق ۳۶ فروند بالگرد انجام شد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به اقدامات خوب و موثر جمعیت هلال احمر در اسکان اضطراری زلزله زدگان و کمک رسانی به آنان، گفت: جمعیت هلال احمر توانمندی خوبی پس از زلزله از خود نشان داد و اتفاق منحصر بفرد دیگری که در حادثه زلزله شاهد آن بودیم، حضور گسترده مردم و ارسال کمک به زلزله زدگان بود به گونه ای که عدم نیاز برخی اقلام و کالاها اعلام شد.

وی با اشاره به سفر روز دوشنبه خود به استان کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله زده، گفت: مردم مناطق زلزله زده کم کم در حال بازگشت به وضعیت عادی هستند و اسکان دائمی آنان در دستور کار دولت قرار گرفته و تصمیمات خوبی نیز برای احیاء کسب و کار زلزله زدگان و آغاز روند بازسازی اتخاذ شد تا کشاورزی، صنعت و اقتصاد این مناطق احیاء شود.

جهانگیری اظهار کرد: ما در منطقه حساسی قرار داریم که حوادث متعددی نظیر جنگ، درگیری های داخلی و حوادث طبیعی مردم را آزار می دهد و گروه های تروریستی و تکفیری در برخی کشورها همچون عراق و سوریه بسیاری از مردم را آواره کرده اند و در شرق ایران نیز مردم افغانستان و پاکستان نیازمند کمک های مختلفی هستند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: متاسفانه مردم مظلوم یمن نیز در بدترین وضعیت به سر می برند و از حداقل های حقوق انسانی محرومند و در تامین نیازهای دارویی، بهداشتی و غذایی با مشکل مواجه هستند که در همین راستا جمعیت هلال احمر ایران با توجه به رسالت جهانی و وظیفه انسان دوستانه خود، آمادگی دارد با محوریت صلیب سرخ جهانی به مردم مظلوم این کشور کمک کند.

الحاج اس سی دبیرکل فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نیز در این دیدار ضمن تسلیت و ابراز همدردی با مردم زلزله زده کرمانشاه گفت: از طرف کشورهای عضو فدراسیون جهانی صلیب سرخ همدردی خود را با مردم ایران اعلام می کنیم و همان گونه که ایران همواره در حوادث در کنار ملت های منطقه قرار داشته، ما نیز در این حادثه در کنار شما خواهیم بود.

وی با قدردانی از آمادگی و اقدام سریع نیروهای امدادی ایران برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: طرحی پیشنهاد کرده ایم تا بر اساس آن کمک های بهداشتی و سرپناه در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد و مردم زلزله زده بتوانند ظرف یک سال به زندگی عادی خود بازگردند.

دبیرکل فدراسیون جهانی صلیب سرخ به توانمندی های جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد پل ارتباطی مناسبی برای ارتباط هرچه بیشتر و استفاده از تجربیات و توانمندی های جمعیت هلال احمر ایران باز کنیم.



دیدگاهها بسته شده است.