کشف بسته ای مشکوک در نزدیکی یک بازار کریسمس در آلمان


یک بازار محلی در شهر «پوتسدام» آلمان روز جمعه در پی کشف بسته ای مشکوک به سرعت تخلیه شد.

به گزارش عرصه به نقل از گاردین، یک بازار محلی کریسمس در شهر «پوتسدام» آلمان روز جمعه به دلیل کشف بسته ای مشکوک در یک داروخانه در مجاورت این بازار به سرعت تخلیه شد.

طبق اظهارات «کارل- هاینز شروتر» وزیر امور داخلی ایالت «براندنبورگ» آلمان، این بسته مشکوک در داخل داروخانه ای در مجاورت این بازار محلی کشف شد و محتوای آن برای بررسیهای بیشتر در اختیار کارشناسان مواد منفجره قرار گرفت.

شروتر که از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان است، در خصوص کشف این بسته مشکوک گفت: «این اقدامی موفقیت آمیز برای به راه اندازی موج ترس در جامعه است زیرا تحت این شرایط، مراسم جشن و شادمانی کریسمس به روال عادی ادامه پیدا نمی کند».

یک روزنامه محلی چاپ پوتسدام در گزارش خود، ابعاد این بسته مشکوک را ۴۰ در ۵۰ سانتی متر اعلام کرد که به داروخانه ای در نزدیکی بازار محلی تحویل داده شده بود.

این روزنامه همچنین گزارش داد که یکی از کارمندان این داروخانه پس از گشودن این بسته و مشاهده سیمها و مدارهای الکترونیک مشکوک در داخل آن با پلیس تماس می گیرد و نیروهای پلیس در ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی به محل مذکور اعزام می شوند.

وزیر کشور آلمان در هفته جاری اعلام کرد که مقامات ایالتی و فدرال آلمان مشارکت اطلاعاتی خود را افزایش داده اند و گامهایی در راستای بهبود امنیت شهروندان برداشته شده است.

این در حالی است که یک سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز از «بالا بودن خطر» وقوع یک حمله در اروپا و آلمان خبر داد.



دیدگاهها بسته شده است.