عرصه خبرگزاری خوشنام و فعالی است

محمد دلاوری در گفت‌وگو با عرصه به عملکرد عرصه در هجده سال فعالیتش بیان کرد: من هم مانند افراد دیگر مصرف‌کننده اخبار یک خبرگزاری مشخص نیستم. زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد و اخبار منتشر می‌شود، من هم در جریان خبرها قرار می‌گیرم. من از هر خبری که عرصه یا بقیه خبرگزاری‌ها موفق شده باشند اول و بهتر از همه ارایه بدهند، استفاده می‌کنم. عرصه از قدیم به عنوان یک خبرگزاری خوشنام و فعال در ذهن ما بوده است. ما که خبرنگار رسانه‌های دیداری و شنیداری بودیم، به عنوان یک منبع معتبر به عرصه نگاه می‌کردیم. عرصه در زمره خبرگزاری‌های رسمی بزرگ کشور فعالیت می‌کند و قابل توجه و احترام است.

این خبرنگار تلویزیون با اشاره به انتظاری که از عرصه به عنوان یک خبرگزاری دارد، اظهار کرد: ما انتظار داشتیم که بسیاری از خبرگزاری‌هایی که متولد می‌شوند، ماموریت ویژه‌ای را پیش‌ روی خود قرار دهند. تصور ما این بود که خبرگزاری دانشجویان ایران بیشتر انرژی خود را صرف این مسئله کند که در فضای دانشگاهی فعال باشد و به خوبی بدرخشد. اما در بسیاری اوقات، این مساله احساس می‌شود که میل تبدیل شدن به خبرگزاری همه‌جانبه و عمومی، عرصه را هم به دنبال خود کشانده است. ما در حال حاضر نمی‌توانیم میان خبرگزاری‌ها تفاوت جدی قایل بشویم و بگوییم هر کدام از آن‌ها چه ماموریت مشخصی دارند. همین امر باعث شده که یک خبر را از پنج منبع، بدون هیچ تفاوتی ببینیم. اگر زمانی بخواهیم درباره یک اتفاق و موضوع دانشگاهی اطلاعات به دست بیاوریم، مجبوریم همه خبرگزاری‌ها را ببینیم و خیلی امیداور نیستیم که عرصه به ما خوراک ویژه‌تری بدهد.

دلاوری در پایان گفت: خبرگزاری‌ها باید تکلیف خود را مشخص کنند؛ بویژه زمانی که فضای مجازی عرصه را برای آن‌ها تنگ کرده و رقبایشان زیاد شده‌ است؛ عرصه باید مشخص کند که ما درباره چه موضوعاتی می‌توانیم به این خبرگزاری مراجعه کنیم. آیا قرار است که عرصه یک خبرگزاری همه‌جانبه باشد؟ آیا این امکان را دارد؟؛ به نظرم بهتر است که این بلاتکلیفی به پایان برسد. واقعا نمی‌دانم که آیا نظام دانشگاهی ما به یک خبرگزاری جداگانه احتیاج دارد یا نه؟ البته به نظرم نیازی ندارد. ما باید چند خبرگزاری داشته باشیم که همه خبرها را پوشش دهند و خوب عمل کنند. بنابراین خبرگزاری‌ها باید تکلیف معینی داشته باشند و به راه خود متعهد باشند و این‌طور نباشد که با گذر زمان تغییر رویه دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (عرصه) فعالیت آزمایشی خود را از ۱۳ ابان ۱۳۷۸ و فعالیت رسمی‌اش را از ۱۶ آذر ۱۳۷۸ آغاز کرد. آذرماه امسال ۱۸ سال از آغاز فعالیت رسمی عرصه می‌گذرد.



دیدگاهها بسته شده است.