هیچ یک از مراکز بهاران خالی نیست/ورود ۱۵۰۰ مددجو به بهاران طی هفته آینده

رضا قدیمی در گفت‌وگو با عرصه، با رد خالی بودن  مراکز بهاران، گفت: هیچ یک از ۱۳ مراکز بهاران وابسته به شهرداری تهران خالی نیست.

وی افزود: در دوره اول فعالیت مراکز بهاران ۱۶۴۰ مددجو وارد این مراکز شدند که پس از ۹ ماه ۴۶۲ مددجو به خانه‌هایشان بازگشتند که نشان از بهبودی ۴۰ درصد از معتادان بهبود یافته مستقر در این مرکز دارد که در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر با اتمام دوره اول مراکز بهاران، در حال آسیب شناسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هستیم، گفت: برای آغاز دوره دوم طی تفاهم‌نامه‌ای با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مقرر شد طی هفته آینده ۱۵۰۰ مددجو به مراکز بهاران وارد شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ مددجو در مراکز بهاران مستقر هستند که با اضافه شدن ۱۵۰۰ مددجوی دیگر طی هفته آینده، تعداد مددجویان به ۲۱۰۰ مورد می‌رسد، گفت: هیچ یک از خانه‌های بهاران خالی نیست بلکه با اتمام دوره اول و آغاز دوره دوم در حال شناسایی آسیب‌ها و حل مشکلات هستیم.

به گزارش عرصه، سردار رحیمی رییس پلیس پایتخت اخیرا در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادان و دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر به خالی بودن مجموعه‌های بهاران شهرداری تهران اشاره کرده و گفته بود: معتادان متجاهر جمع‌آوری شده بعد از طی سه ماه باید به مراکز بازپروری بروند اما متاسفانه مراکز بهاران که از سوی شهرداری تهران ایجاد شده تقریبا خالی است و باید شرایطی برای بازپروری و حضور این افراد فراهم شود.



دیدگاهها بسته شده است.